Zpět

Etiketa stolování

Tento týden jsme zahájili vedením sněmu. Kryštůfek s Tomáškem naprosto skvěle zvládli vše odprezentovat. Dokázali s velkou trpělivostí zklidnit hlučný dav školáků. Na čtenářskou dílnu přišli číst hned tři školáci, děti se rozdělily do skupinek a zaposlouchaly se do pohádek. Po svačině, angličtině s Jitkou a práci na pomůckách jsme se sešli na elipse a děti zhlédly ukázku špatného a správného stolování. Etiketa stolování nás provázela celý týden. V průběhu týdne si děti zkoušely, jak správně držet příbor, jak se správně krájí, jak slušně vkládat jednotlivá sousta do úst, zachovat si čisté místo kolem sebe bylo pro ně velkou výzvou. Stihli jsme i pracovat s pomůckami. Ve školce vládla poklidná pracovní nálada. Děti pracovaly s velkým zaujetím. Pátek jsme strávili hrou na "domečkách" a společným úklidem školní zahrady, tato činnost je nedílnou součástí té třídy, která vede sněm.

S předškolními dětmi jsme se vrátili k pohádce o Červené Karkulce. Převyprávěli jsme si příběh a děti si zapsaly do deníků návštěvu divadelního představení. Některé začaly pracovat na obrázkové knize na stejné téma. Někdo ještě dokončoval knihu na téma ROK. V úterý jsme společně vyrazili za slunného počasí na zahradu, kde jsme při pohybových hrách trénovali vyvozování prvních a posledních hlásek a slabikování. Některé děti se v dalších dnech kromě pokračování na obrázkové knize věnovaly hmatovým číslicím.
AJ Předškoláci
Předškoláci opakují názvy jídel. Slovíčka zvládají většinou bez problémů, někteří již dokáží vyjádřit, co mají či nemají rádi  (I like/ I don't like). Dále zkoušíme určovat jednotlivá čísla 1-12. Tedy nejen v řadě. Je to fuška, ale máme plno času k procvičování.

webdesign by Lewest.cz