Zpět
Sněhové radovánky ...
Leden dostál svému jménu, alespoň na pár dní a vykouzlil překrásnou zimní kulisu... Některé děti jsou nemocné, tak jim přejeme brzké uzdravení a těšíme se na viděnou!
V pondělí jsme se zúčastnili společného sněmu, školáci z prvního trojročí nám přečetli úryvek ze své vybrané knihy a citlivě, ale s přesností na detaily vedli komunikaci s dětmi při zpětné vazbě a volném vyprávění. Společně jsme také s dětmi z DS zavzpomínali na Tři krále, tedy spíš na dary, které nesli Ježíškovi a tak měly děti možnost prozkoumat kadidlo, myrhový olej i zlato. A trochu si zafilozofovat nad otázkami "co by jsem chtěl/a dostat jako dar já, kdybych byl/a Ježíšek?" "co je důležité o vánocích/ v životě?" Děti reagovaly velmi upřímně a mile. Většina by byla oslněna zlatem, jako se to stalo i při smyslovém vnímání zlatých hrudek (pozlacených kamínků) co si posílali, ale důležitá je pro ně vaše pozornost, rodina, láska, radost, smích, štěstí ... Ano, opakuji dle slov vašich úžasných malých človíčků.
Během týdne se děti věnovaly péči o prostředí, kdy uklízely vánoční výzdobu, praly vánoční prostírání, žehlily, zalévaly květiny, zkoumaly tématicky jiné pomůcky. Společně, dle návodu, jsme zprovoznili loupač a kráječ jablek v jednom, který byl také jedním z dárků vánoční nadílky a děti ho s velkou chutí hned vyzkoušely. Jen škoda, že jsme měli, v tu chvíli, omezený počet jablek. :-) Šlo jim to báječně a moc si to užily. Těšíme se opět na podzimní úrodu domácích jablíček, myslím, že sušička nebude stíhat sušit křížaly. :-)
Dnešní dopoledne jsme strávili na kopci, kde děti jezdily na lopatách a kdo si troufnul, tak svištěl i na saních nejprve s Terkou a pak i s nějakým kamarádem, kamarádkou.
Předškoláci si zapisovali a kreslili do deníku návštěvu Tří králů, individuálně pokračovali na pomůckách - dokončování grafomotorického cvičení, lidské tělo, rozklad čísla 10 i se zápisem, správném nácviku psaní číslic, devítkovou hrou, první Seguinovou tabulkou s návazností na zlatý materiál, vřeténky, zlomkami od jednoho celku po jednu pětinu, zvukovými krabičkami, skládání obrázkové abecedy, vázání tkaničky, mapa evropy.
AJ předškoláci
Předškoláci pracují s názvy částí lidského těla, uvědomují si tvary množného čísla. Učí se reagovat na otázku typu: How many legs have you got?/Kolik máš nohou? atd. Dále procvičují čísla 1-12. V My WOW! této látce odpovídají videa/písničky U4 Part 1+2.