Zpět
Týden se svatým Mikulášem ...
Máme za sebou velmi hezký adventní týden, kterým nás provázela postava svatého Mikuláše. V pondělí po ranním sněmu jsme si s dětmi říkali o vzácné návštěvě, která nás v úterý navštíví. Malé postavičky znázorňující tradiční trojici (Mikuláš, anděl čert), děti nosily při chůzi na elipse, popisovaly je, říkaly jejich vlastnosti, opakovaly si básničku. Další den plni očekávání tiše poslouchaly zvuky z chodby, kde se ozývalo dupání, zvonění, chrastění a blížící se kroky. Bylo to velmi napínavé. Do třídy vstoupil vysoký Mikuláš, dva andělé, dvě roztomilé čertice a rozverný čert, který dělal legrácky a kterého měl někdo odvahu podrbat na kožichu za rozdané jablíčko. Děti zvládly návštěvu úžasně! Některé děti jen pozorovaly, některé se usmívaly a bez problémů komunikovaly. Společně řekly básničku a zvládly si i dojít pro perníček a oříšek k andělům a Mikulášovi. Ty největší odvážlivce najdete i na společné fotografii a v úterý si na obličeji odnášely čertovské znamení (máznutí od čertovského uhlíku). Ve zpětné vazbě jsme si povídali o prožitých pocitech, kdy zdravý malý strach, (někdo popisoval jako lechtání uvnitř těla), je také pro nás velmi užitečný, protože zabezpečuje naše přežití. Svátek svatého Mikuláše jsme s dětmi oslavili příběhem, kde jsme si připomněli že na zemi žil člověk, který dokázal mít oči, uši, slova, srdce i ruce naplněné láskou a vždy se snažil potřebným pomoci. Je někdy moc prima stát se alespoň na chvilku svatým Mikulášem. :-) V celém týdnu při volném čase pracovaly děti s pomůckami, výtvarně tvořily, zpívaly koledy (trénujeme na Živý Betlém :-)) a užívaly si báječnou sněhovou nadílku na zahradě. Celý týden předškolákům krásně uzavřelo loutkové divadelní představení, kde byl nejen příběh o svatém Mikuláši, ale i svaté Barboře a Lucii. Prožili jsme opravdu svatý týden! :-)
Předškoláci procvičovali andělskou grafomotoriku a dokončovali rozpracované činnosti, krájeli zeleninu na odpolední svačinu, zapisovali do zážitkových deníčků a navštívili divadlo.
Angličtina:
Předškoláci stále pracují s osmi názvy hraček (U4 Part 1,2). Většina dětí je nejen schopna slova rozeznat v řeči, ale je i říct ve větě. Zkoušíme reakci na otázku how many (kolik). Všichni víceméně bez problémů počítají 1-12.