Zpět
Zimní radovánky
Po pondělním sněmu jsme měli báječné čtení s Terezkou ze třídy Kulíšků. Nejen že dětem četla příběhy, ukazovala obrázky, ale také se různě doptávala na čtený text a děti velmi hezky reagovaly. Po čtení děti pracovaly s pomůckami a také mezi ně přišla již uzdravená Jitka a tak se hovořilo anglicky. Tato pohoda, kdy jsme měli velký prostor na činnosti s pomůckami, vydržela po celý týden. Oblíbená byla u dětí písmenková komoda, psací písmena a psaní slov, směna zlatého materiálu, lidské tělo - stavba kostry, vnitřní orgány člověka, mapy, loupání kukuřice, odemykání zámků, péče o prostředí naší třídy... V úterý nám elipsu obohatila Natálka svými fotografiemi a zážitky z dovolené v Egyptě a tak jsme se s ní všichni na chvíli přenesli na jiný kontinent. Ve středu děti připravily pro Amálku narozeninovou elipsu, nakreslily jí obrázky, pomohly s přípravou ovocných špízů na oslavu. Amálka moc hezky prezentovala donesené fotografie a jiné drobnosti, které se vztahovaly k jednotlivým obdobím jejího života. Také se děti věnovaly jedné z forem vody – sněhu. Mohly se podívat, jaká zbyla voda v mističce po roztátí sněhu z předešlého dne. Myslím, že to, jak špinavá byla, bylo pro všechny velkým překvapením. Na zahradě, odkud sníh byl, je totiž sníh krásně bílý a čistý… a někomu i moc chutná! Dnešní den si děti velmi užily "bobovačku na lopatách". Po zmrzlém sněhu na velkém kopci jim to skvěle frčelo. Až na jednu bouli a stýskání, proběhlo vše v pořádku a dětem se nechtělo ani vracet do školky. :-)
Předškoláci měli prezentaci červeno-modrých tyčí s přesahem sčítání, násobení, dělení, seznámili se s jednotlivými matematickými symboly, trénovali správné psaní číslic, Davča s Tomáškem přečetli další kapitolu své vybrané knihy. Předškoláci také navázali na vznik sněhové vločky, co vše je k tomu třeba, za jakých podmínek a jak vločka roste, než se snese k nám na zem a co se děje dál a začali pracovat na knize na toto téma.
AJ:
Tento týden jsme se s dětmi viděli po dlouhé době. Byly Vánoce, byla jsem se školou na lyžařském výcviku, poté nemocná. Byla jsem moc ráda, že se zase vidíme. Myslím, že děti také. Většina z nich má angličtinu ráda a přirozeně ji přijímá.
Některý den trávím a doprovázím děti v angličtině při jejich činnostech ve třídě, některý den pracujeme sami jen se Stevem a Magie ve spinkárně. Začali jsme opakováním veškeré slovní zásoby pomocí her. Stále opakujeme a fixujeme My body – tělo a viděli jsme pohádku.