Zpět
Nové prostředí
Tento týden bylo v naší třídě hodně pláče i hodně trpělivosti, respektu a pochopení. Pro některé děti není adaptace v novém prostředí jednoduchá, ale všichni se snažili být jim oporou a pomoci. Nové děti se stále učí orientovat v prostředí, zvnitřňovat si pravidla, která si opakují i děti stávající. Také děti zažily mnoho prezentací na pomůcky, aby mohly začít samostatně pracovat. Rolovaly koberečky (jednodušší i složitější metodou), pracovaly s červenomodrými tyčemi, číselnými symboly 1-10, s vřeténky, na rozkladu desítky i se zápisem, děti zažily prezentaci na zvukové hry různých písmen i na písmenkovou komodu. Z praktických činností již některé děti omývaly a zalévaly květiny, praly špinavé hadříky, vyklízely čisté nádobí z myčky, učily se chodit po schodech (střídání nohou je velká práce), nosit kobereček, tácek, košík, talíř a nalévat naběračkou, skládaly ubrousky, učí se stolovat a jíst příborem. Denně využívají kuchyň k přípravě svačin (mazání pečiva, krájení zeleniny a ovoce, příprava ovocného salátu), také krájí a suší jablka na křížaly.
Velmi děkujeme za všechny přinesené ovocné i zeleninové přebytky! Rádi budeme zpracovávat dál. 
Na elipse každý den začínáme kalendářem, kde si připomínáme aktuální den, měsíc, roční období, rok a počasí, zpíváme známé písničky i nové. Krátkou dramatizací ukazujeme dětem zdvořilostní lekce, které reagují na běžný provoz ve školce, hrajeme seznamovací hry. Tento týden se děti seznámily s anglickou mluvčí Jitkou Matějkovou, která bude s dětmi v kontaktu od pondělí do čtvrtka.
Předškoláci hráli pohybové hry s čísly, vyhledávali a přiřazovali psací písmena, vyskládávali své jméno a příjmení, založili si a podepsali nové deníky na zážitky, z lan tvořili základní i složitější geometrické tvary, které se učili pojmenovat.
Je důležité, že společně prožíváme veselé i smutnější chvilky, kdy se stýská.