V naší Montessori mateřské škole byl konec března a začátek dubna naplněný činnostmi, které dětem přinášejí radost z objevování a tvoření.
Předškoláci si vyrobili vlastní pomůcku s názvem „Kdo jsem a odkud jsem“, která jim pomáhá lépe pochopit, jak jsou součástí širšího světa. Každé dítě si postupně vytvářelo svůj příběh – od jména a bydliště, přes zemi a světadíl až po planetu Zemi. Tento projekt krásně zapadl do naší kosmické výchovy, kde se děti učí vnímat svět jako celek a své místo v něm.
S angličtinářem Tomem jsme si užili krásné a klidné chvíle při učení nádherné písně, kterou sám složil – „Children Dancing in the Rain“. K písni jsme přidali i pohyb a tanec, a tak se její rytmus a melodie přirozeně prolínaly s pohybovou aktivitou. Tom s dětmi také spolupracoval při přípravě salátu ke svačině, což byla pro ně příležitost vyzkoušet si anglická slovíčka při praktické činnosti.
V praktickém životě jsme dětem nabídli novou pomůcku na zatloukání a vytahování hřebíků. Děti si s ní trénují nejen přesnost a sílu, ale i trpělivost a pečlivost.
V jazyce jsme zařadili nová velká tiskací písmena spolu s pracovními listy. Děti si tak mohou procvičovat nejen psaní, ale i skládání slov a rozvíjet jemnou motoriku při práci
s písmeny.
Cílem jedné naší výpravy bylo podívat se , jak pracuje bagr. Děti fascinovaně pozorovaly jeho pohyby a povídali jsme si o tom, jak stroje pomáhají při stavbě a úpravách krajiny, jakou mají sílu.
První duben byl ve znamení smíchu a legrace. Vysvětlili jsme si, co je to apríl a zažili několik veselých momentů, které nám ten den krásně zpestřily, vyvedli jsme několik dospěláků aprílovým žertíkem.
Ve výtvarné výchově jsme se inspirovali přicházejícím jarem. Temperovými barvami jsme zachycovali nejen jeho barvy, ale i náladu a dynamiku. Děti měly možnost volně tvořit
i vnímat krásu probouzející se přírody.
Předškoláci mají možnost každé pondělí trávit čas v prvním trojročí, kde se přirozeně seznamují
s novým prostředím a staršími dětmi. Společně jsme si povídali o tom, co je čeká u zápisu
a jaké to bude, až budou školáky.
V hudební a jazykové výchově jsme se učili básničku o stromech, zpívali lidové písně a procvičovali velkou grafomotoriku pomocí jednotažek. Děti si tak osvojují rytmus, pohyb
i jazykové dovednosti.
Při našich pátečních výpravách jsme si znovu užili hry na místě, kterému děti říkají „domečky“. Je to jejich oblíbené místo, kde si vytvářejí malá zákoutí z kamenů a větví.
Každý den u nás přináší nové zážitky a příležitosti k učení. Těšíme se na další dny plné radosti a objevování!
webdesign by Lewest.cz