Hned první den jsme se vypravili o patro výš na Velký sněm, kde se sešli všichni, kdo patří do velké Montessori rodiny. Sněmem začíná každý týden. Dozvíme se, kdo slaví narozeniny, řekneme si, co mají jednotlivé třídy v plánu na daný týden.
Ve třídě nás čekalo představit se navzájem, označit si své místo v šatně, umývárně a odpočinkové místnosti.
Děti, které MŠ navštěvovaly v loňském roce, si již zkušeně braly známé pomůcky a začaly s nimi pracovat. Nové děti se s pomůckami seznamovaly postupně za doprovodu průvodkyň Evy a Růženky.
Mezi každodenní činnosti patří scházení se na elipse, kde si řekneme jaké je roční období, měsíc, den v týdnu, kolikátého je. Děti si obtáhnou smirkovou číslici, počítají zlatý perlový materiál. Přidávají každý den jeden kolíček do kalendáře. Elipsa je také místo vzájemného sdílení, i místem kde zpíváme.. A elipsa také pomáhá rozvoji pohybu – na čáře zkoušíme různé druhy chůze – většinou podle hry na klavír i cvičíme – například jógové prvky s podzimní tematikou.
V průběhu září se děti postupně seznamovaly s pomůckami, které jsou tematicky rozděleny. V části třídy jsou pomůcky k rozvoji praktického života. Děti se učí od samých základů sebeobsluhy – vyždímat hadřík a utřít po sobě stůl, nalít si do hrnečku čaj i namazat si sami chléb. Děti také často připravují zeleninový nebo ovocný salát, samy myjí, loupou, krájí, ale i počítají. Pečují také o květiny, myjí květináče, sází, zalévají.
V září se děti seznamovaly i s pomůckami ze smyslové výchovy, jazyka, matematiky i zeměpisu. Projevily zájem o počítání, při sčítání žaludů do výzvy děti pracovaly s pomůckou Banka a zlatým perlovým materiálem.
Učili se obtahovat kovové tvary a objevil se i velký zájem o písmenka.
Při pobytu na zahradě jsme sledovali při práci velké kluky, kteří nám pomohli vyměnit velké kameny kolem pískoviště za kmeny dubů, Ty kluci oloupali, usadili kolem pískoviště.
Děti také sestavily korýtka k vodnímu prvku a pořádně si začvachtaly v bahništi.
Společně s dětmi vytváříme a upevňujeme pravidla společného spokojeného soužití ve třídě.
Už v září začala také příprava předškoláků. K rozvoji předčtenářské gramotnosti mají předškoláci své první čtenářské deníky. Při setkáních procvičujeme oromotoriku, grafomotoriku, rozvíjíme jazyk a řeč, pozornost, paměť, sluchové a zrakové vnímání, předmatematické představy, vnímání času a prostoru. Děti se naučily pravidla hry sudoku.
webdesign by Lewest.cz