Dvacátý devátý týden byl bohatý vlastně na všechno. Při gramatice jsme opět zkoušeli diktát. Vidím, že je to slabá stránka některých osmáků a téměř všech sedmáků. Děti mají k dispozici 4 diktáty, které mají za úkol si procvičit na další prověřování. Uvidíme, kdo to opravdu udělá. Zvládli jsme také projít si některá specifika pravopisu - to s osmáky, se sedmáky jsme pokračovali v rozvíjejících větných členech a napsali si (doufám, že opravdu napsali) do pouček něco více o předmětu a příslovečném určení. Na mnoha větách si to procvičili. V literatuře jsme pracovali s texty a určovali jejich autory. Osmáci mají textů hodně, sedmáci to také zvládli. V dějinách s osmáky jsem charakterizovala Františka Josefa I. Sedmáci dostali na výběr - buď si projdeme látku společně nebo se jí naučí zcela sami, případně mohu říct zajímavosti z dějin a nevadilo mi udělat hodinu jenom pro někoho - všichni zvolili možnost zrušení hodiny. Uvidíme na začátku dubna, jak to zvládli. V další části předmětu ČAS jsme diskutovali nad článkem a superlidech, o možnosti upravit genetický kód svých dětí tak, aby se narodily s lepšími vlastnostmi, nebo třeba se supervlastnostmi. Vyvstala otázky, zda si člověk moc nehraje na Boha a odkud pokud je to etické a od kdy už ne. Příště budeme pokračovat.
webdesign by Lewest.cz