Zpět

Týden plný programů

V týdnu jsme měli hodně hodin češtiny - byla to potřeba. Sedmáci moc moc potřebují analyzovat věty jednoduché, řekli jsme si nové poznatky o podmětu a přísudku, zkoušeli to na cvičeních. Ne všichni vypracovali cvičení na věty dvojčlenné a jednočlenné, doufám, že to alespoň umí, když už mi to nechtěli dokázat. S osmáky jsme si probrali záludnosti v pravopise a tvarosloví, které se jim mohou hodit. Procvičování pravopisu je také potřeba - sedmáci psali diktát, osmáci pravopisné cvičení. Literatura u osmáků byla ve znamení Palackého, Němcové a Čelakovského. Na to samozřejmě navazují dějiny - tedy rok 1848 u osmáků nebo doba Jana Husa u sedmáků. Sedmáci si vyzkoušeli - respektive zopakovali - jak se píší poznámky, do nejmenších detailů jsme si rozebrali jeden díl Dějin udatného národa českého - Jan Hus. Aktuality a diskuse o novinkách ze světa i z domova - to je už běžnou součástí úterních rán.

Také připomínám, že i velký sněm je pevnou součástí rozvrhu a je potřeba se na něj přihlásit.
Diskutuje se o časopise. Na týmu Montessori sněm děti najdou odkaz na online dotazník.
Ve čtvrtek jsme zažili zajímavý blok s královehradeckými lektorkami, které si s dětmi povídaly o emocích. Program měl úspěch, bude i druhý díl.
Takhle z dálky to vypadá s dětmi docela pozitivně. Většina se přihlašuje a pracuje, vypadají přiměřeně dobře naladění. Doufám, že to není iluze.
Hezký víkend.
Martina

 

V pátek jsme na programy navázaly sehrávkou simulační hry Podnebín, kterou nám zprostředkovali lektoři ze SEVERu. Děti byly rozděleny do pěti skupin. jejich úkolem bylo plánovat adaptační opatření ve virtuální obci Podnebín. Musely vybírat z navrhovaných opatření, musely se rozhodovat, zda koupí to, či ono. Záleželo nejen na ceně, ale především na tom, jaký bude mít opatření dopad na život v obci a kolik by tím obec mohla ve finále ušetřit, pokud by došlo k nějaké přírodní katastrofě. Hra probíhala v osmi kolech, po každém kole bylo lektorka roztočila "kolo neštěstí" a děti se dozvěděly, co se ten rok stalo a jestli jimi navrhnutá opatření obci pomohla či nikoliv. Cílem bylo nepřečerpat rozpočet a udržet kvalitu života c obci minimálně na počáteční úrovni.

Do týdenní tabulky jsme dětem dala odkaz na kariérové poradenství. především osmákům vřele doporučuji přečíst a videa sledovat.

Dáša

webdesign by Lewest.cz