Po Vánocích opět doma a prezenční výuka v nedohlednu. Na pondělní první hodině to bylo pro někoho krušné - pozdní vstávání se na mnohých podepsalo. Určitě jsme ale společně prošli měsíční i týdenní plán, ujasnili si, co je co. Se sedmáky jsme se v týdnu zabývali pouze gramatikou - zopakovali si a doplnili zájmena a číslovky, aby bylo snazší vypracovat pracovní listy. S osmáky jsme skloňovali přejatá slova a řekli si, jak vypadala Evropa po Vídeňském kongresu. Na společné hodině Osmáků jsme slyšeli aktuality ze světa i z domova a poslechli si prezentace na přečtené knihy.
Ohledně udělané práce: děti vědí, že aby mohly zpracovat pracovní listy, musí zhlédnout přiložené prezentace nebo prezentaci slyšet ode mě (také určitě existuje varianta, že děti prezentaci nepotřebují, protože téma znají), pak vypracují (co nejlépe) přiložené procvičování - pracovní list - zkontrolují podle kontroly, zjistí, proč udělaly chyby, a pak je možné mi napsat, že je práce hotová - nemusí se tedy nic fotit, skenovat a posílat.
Také jsme se v Montessori týmu dohodli, že dětem nebudeme dávat upozornění na schůzky v Teamsech - z rozvrhu online hodin znají čas a místo, kde se s učitelem sejdou, takže není problém s připojením.
Děti už také mohou začít pracovat na ročníkové práci.
Nabízím pátky - po domluvě - k individuální práci na čemkoliv s kýmkoliv.
Mějte se hezky.
Martina
V pátek jsme v rámci projektu ŠUŽ hovořili o tom, co konkrétně Prachatice "pálí" v oblastech, které patří k udržitelnému rozvoji. Mám pocit, že z toho město nevyšlo úplně nejlépe. Děti jsou prostě kritické a to je nakonec dobře, může to být právě hybná síla, kterou potřebujeme.
Dáša