Společně přes discord jsme si řekli, jak má vypadat správný popis a správná charakteristika. Všichni vědí, jak na to (kdo nebyl na on-line výuce, musí si to zjistit), očekávám, že co nejlepší opravu slohu děti do konce listopadu pošlou nebo přinesou do školy. Osmáci si k tomu od Matěje poslechli povídání o Marii Terezii, v pátek sedmáci slyšeli, co všechno je legenda. Blíží se konec měsíce a věřím a doufám, že všichni ti, kteří se nepřihlašují, nereagují, neposílají, teď napnou všechny své síly, aby bylo všechno včas a správně.
Martina
Při práci na projektu klimatické Školy pro udržitelný život si děti po delší době opět vyzkoušely, jaké to je pracovat jako kolektiv, muset se na něčem domluvit. Bylo moc milé sledovat, že nic z těchto dovedností přes karanténu nezapomněly. Během deseti minut dokázaly sehnat a ukázat různé množství předmětů podle zadání. Domluvily se a podařilo se naprosto bezchybně. Sladit se na jednu rychlost a sílu hlasu bylo trochu složitější, ale i to nakonec dokázaly. Jen Ondra si stále "vedl svou" :-) Domluvily se i na pravidlech společné práce na projektu. Vzhledem k tomu, že budou jednat se zástupci Města a dalšími lidmi, patří mezi pravidla i slušné vystupování a oblečení. "Problém" byl s nastavením postihu pro toho, kdo by pravidla nedodržel. Děti moc dobře vědí, že tresty nefungují, přirozené důsledky jsou mnohem lepší. Omluvit se, přijmout upozornění od spolužáka, chybu neopakovat. To byl jejich (podle mého názoru velmi vyspělý) závěr. Škoda jen, že se nepřipojili všichni (on-line výuka je stále povinná) a že se do diskuze zapojilo málo dětí.
Dáša