Zpět

Zkrácený týden

Čtvrtý týden byl nečekaně o den kratší. V pondělí jsme měli velký sněm, na kterém vystoupily Klárka a Šánti za parlament oznámit novinky. V češtině jsme opakovali pravopis. Bohužel se ne všem - vlastně nikomu ze sedmáků nepodařilo napsat vyprávění v dohodnuté podobě (někdo nenapsal vůbec) - kontrolní práce tedy byla ve formě přepisu a opravy původního vypravování. Kdo ho vypracoval a nechal si opravit, měl výhodu. Někteří to vymýšleli na místě, protože se jim nechtělo v termínu nic psát. Ach jo. Osmáci měli podobný úkol - rozcvičný text ze začátku září přepsat - opravený, vylepšený. Nebylo to těžké. Na víc než kontrolní práci a dopisování zářijových úkolů v pondělí nezbylo. 

Často dětem připomínám, co všechno je potřeba, aby za září udělaly. U některých se bohužel nic nezměnilo, přestože předsevzetí na začátku roku byla velkolepá. Stále někomu chybí mnoho práce a jsem fakt zvědavá, kdy ji dodělají. Oba ročníky mají na třídním mailu speciální tabulku, jak jsme o tom mluvili na třídní schůzce. Vy - rodiče i děti ji znají z dob distanční výuky. Někomu se osvědčila. Je v ní veškerá práce, která je potřeba za září splnit. Děti si mohou samozřejmě vybrat a je na nich, co z toho považují pro sebe za zbytečné. Kdo bude chtít tabulku využít, má možnost. Možná bude důležitá i pro některé rodiče. Přeju si, aby byla pro rodiče zbytečná, protože naše děti už vyspěly a hlídají si vše samy.
Literatura pro osmáky byla moc hezká. Začali jsme si povídat o jednom z nejdůležitějších Čechů - Janu Amosi Komenském. Doufám, že to zvládneme příští týden dokončit.
Při dějepisu jsme opakovali - starověk a středověk. Starověk bohužel nezanechal v některých sedmácích ani stopu a to ani po té, co věděli, že budeme psát opakování a měli k tomu podklady i otázky. Někteří nemají problém nenapsat do kontrolky nic a nevypadá, že by jim to extra vadilo. Není takových dětí mnoho - naštěstí. Při půlené hodině jsme si se sedmáky vyprávěli o raném středověku a Franské říši. Sedmáci mají za úkol poslechnout si videa na třídním mailu a odpovědět na otázky. S osmáky jsme zase řešili třicetiletou válku. I ti si musí poslechnout nějaké dokumenty a najít odpovědi na otázky. 
Hezká byla hodina hudební výchovy. Asi byste nečekali, že se dá na árii z opery Carmen od Georgese Bizeta hrát odborně propiskou do rytmu podle not. Dá. Byla to legrace.
Hezký prodloužený víkend.
Martina
P.S. Prosím, napište mi krátkou zprávu, že jste týdenní zprávu četli, ať s Dášou víme, pro kolik rodičů ji píšeme. Děkuju.
Oproti minulým týdnům se při ČAP už ve třídě rozhostilo ticho, skoro by se mi chtělo napsat, že pracovní. Ne u všech to tak ale bylo. Někdo četl knížku, někdo kreslil po vlastní tužce, někdo pracoval na češtině, další řešili parlament. Našli se i tací, kteří se věnovali otázkám měsíce. Všechny jsem upozorňovala, jaký je měsíčné plán. S informací ovšem každý naložil po svém. Pravděpodobně otázky měsíce vypracovávají během jiných dnů nebo doma. Posledních 10 minut už je ale pro všechny utrpením. Vaření je doslova "za dveřmi" a soustředit se na cokoliv jiného je prakticky nemožné. Oběd byl opět výborný a polévka i druhý chod byly teplé, což se, myslím, zatím nestalo. Problém byl v tom, že dezert byl podáván v plastových kelímcích, které nám nepatřily, někteří si pletli kuchyňku s hřištěm apod. Prostě se zdá, že Osmáci si ještě ne úplně zaslouží důvěru na volnou práci a zodpovědnosti se stále potřebují učit. Důležítý byl ale závěr: včas a s plnými žaludky jsme opouštěli uklizenou kuchyňku :-)
Dáša

webdesign by Lewest.cz