Zpět

2. týden - Vaření

Na první vaření se všichni moc těšili. Protože děti nebyly připraveny na předchozí výuku, vše se trochu zpozdilo, i vařit jsme začali se zpožděním a pak už bylo jasné, že to nemůžeme stihnout. To bylo ale jediné negativum jinak vydařené "akce". Kdo měl hotovu vlastní práci, pomáhal v jiných skupinách, Sherri s dětmi konverzovala o jídle a také přiložila ruce k dílu. Já jsme na vlastní lůži okusila, jak to vypadá, když chlap vaří. Výsledek byl výborný, ale toho nepořádku - dva sporáky, všude plno odpadu a špinavého nádobí. Pepř, myslím, budou paní uklízečky nacházet ještě dlouho. Moc jsem se v duchu nasmála. Vrchol ale přišel ve chvíli, kdy už i dětem bylo jasné, že to nestihneme. Matěj uznal, že kdybych mu jejich recept vymlouvala dopředu, nedal by na mě, ale praxí sám pochopil, že maličko přecenili své síli. Závěr (sice pozdní) v podobě tříchodového menu byl ale výborný - dýňová polévka, hovězí staek s pepřovou omáčkou a bramborem a rumové řezy. Kolem cvičné kuchyně chodili učitelé a zvědavě nakukovali, paní kuchařky děti téměř vyslýchyly, prostě super. Kolegyně, které neměly možnost si na poprvé jídlo objednat, tiše záviděly. Myslím, že na příště opravdu nebudeme mít o strávníky nouzi. Při jídle ještě každý to své anglicky pojmenoval a řekl, co obsahuje. To aby i Howie věděl, co jí. Uklízeli jsme sice ještě v pátek ráno, ale myslím, že první zkoušku zvládly děti na výbornou.

Páteční výlet do zlatých dolů v Albertově provázelo skvělé počasí a dobrá nálada. Pan Tomsa zaníceně vyprávěl o svém "dítěti" a děti si mohly uvědomit, koilk času může spolykat koníček. Také to, že některý zájem se může v dospělosti proměnit v zaměstnání - výdělečnou činnost a jiný peníze a především čas spíše polyká. Když se s námi pan Tomsa rozloučil, sedmáci se vrátili do dětských let. Někteří stavěli domečky z mechu, ale všichni přestávku nakonec uzavřeli nefalšovanou dvacetiminutovou šiškovou bitvou. Tolik se vyčerpali, že se zdálo, že do školy nedojdeme, ale i to se podařilo a dokonce včas :-)

Dáša

V českém jazyce jsme si povídali o lexikálním a mluvnickém významu slova, diskutovali o slovech jednoznačných a mnohoznačných. Někteří mi také už odevzdali vyprávění nej zážitku z prázdnin. Ne všichni ale pochopili, jak se píše vypravování, přestože je to útvar, který procvičujeme už několik let. Měli jsme první prezentace na přečtenou knihu – Matěj a Kaya. V historii jsme navázali na Franskou říši a Karla Velikého a povídali si o státech, které vznikly po rozdělení Francké říše. Poslouchali jsme a také zpívali jednu středověkou píseň, kterou holky doprovodily na ukulele. V další hodině předmětu člověk a společnost jsme přemýšleli o svém cíli, jestli je možné si ho teď v září napsat a na konci školního roku zhodnotit, jak se mi podařilo ho splnit.

Všichni dostali všechny instrukce na celý rok nebo na nejbližší období. Vědí, jak má vypadat prezentace přečtené knihy, zápis do čtenářského deníku, jaká je doporučená literatura, jak má vypadat prezentace aktuality, kdo má kdy jaké prezentace, do kdy nahlásit téma ročníkové práce.

Měli jsme i první třídnický sněm. Snad jsme si řekli všechno, co jsme potřebovali.

webdesign by Lewest.cz