Zpět

12. týden - Krafárna

V pondělí jsme nastínili několik (věřím), že zajímavých témat. Byla tu za námi paní z knihovny a povídala dětem o tom, co je to epos, mýtus, legenda. Pondělní literatura vyvrcholila podrobným rozborem několika hliněných tabulek z eposu o Gilgamešovi. Nevím, jak dětem, ale mně se práce moc líbila – vyhledávat v textu umí velmi dobře.  Gilgameše bylo asi pro některé velmi těžké přečíst, ale snažila jsem se a stále snažím vysvětlit, že knihy se čtou nejen pro napínavý příběh, ale také z úcty k předkům a z touhy poznat, jak tehdy přemýšleli. Asi bude chvilku trvat děti přesvědčit.

Z gramatiky jsme dokončili přídavná jména, čeká nás procvičování a závěrečná kontrolka. Navnadila jsem děti také na další projekty – výroba betlémské knížky a modelů starověkých památek. Mám ale pocit, že mají tolik podnětů ještě z dalších předmětů, že neví, co dřív. Třeba to někoho nadchne.

Dlouhodobým tématem je také téma rodina. Sešlo se tu několik rodokmenů, v pondělí si o nich budeme povídat a doufám, že tu budou všechny. Na krátkou úvahu o rodině zatím nikdo čas nenašel. Bohužel i na větný rozbor 12. týdne.

Ve středu jsme pekli a vůbec všechno připravovali na Krafárnu. Tu s námi měly i děti ze II.M. Musím se přiznat, že máme opravdu velké a schopné děti. Když jsem je viděla v kuchyni u sporáku pracovat s nejmenšími dětmi nebo v jídelně připravovat stoly i na samotné Krafárně, kdy bez problému (alespoň viditelného) si zorganizovaly obsluhu stolů, přípravu jídla, „prťata“ i vybírání peněz, říkala jsem si, že jsou to teprve šesťáci a tolik toho už umí. Zapojili se úplně všichni. Ondra s Šimonem byli u pití a ještě uvažovali o mytí nádobí. Holky obsluhovaly, Kuba se postaral o květiny na stůl.  Odpoledne šla skoro celá parta v čele s Ondrou zamluvit dva potkany do zverimexu.

Čtvrtek byl hudební. Country naše děti nenadchlo, většina seděla a netančila. Ondra mě uškemral, aby mohl jít do třídy pracovat. Mnohem hezčí než program ve škole byla naše hudební chvilka ve třídě, kdy nám Matěj zahrál na akordeon.

Velmi děkuju, že jste na Krafárnu přišli a podpořili děti v bohulibém záměru věnovat peníze na deštné pralesy.

Martina

 

Čtvrteční Monteklub využili někteří k tomu, aby do třídy zařídili a přinesli potřebné mapy, jiní se věnovali dokončení a nátěru budek a někdo se celý Monteklub provztekal nad tím, že musí být ve škole, zatímco ostatní šli domů.

Ani v pátek jsme nelenili. Začali jsme slíbenou kontrolkou na přídavná jména, využili jsme prázdné druhé strany a děti určily zeměpisnou polohu některých hlavních měst Evropy. Uklidili jsme po středeční Krafárně. Hodně jsme řešili výstupy měření v rámci projektu BEACON a přípravu na schůzku s paní ředitelkou. Nakonec jsme vyrazili ven. Nafotili jsme umístění ptačích budek, krmítek, čmelínů a motýlovníků, trochu jsme poklidili zahradu a vyřádili se. Snad se nás po víkendu sejde více, abychom se mohli věnovat i prezentacím 

Dáša

 

 

Z matematiky jsme uzavřeli geometrii, ve které jsme probrali geometrickou symboliku, konstrukci podle návodu, výpočet obvodu a obsahu rovinných a prostorových útvarů a převody jednotek. Čtvrtrek jsme uzavřeli čtvrtletní prací, která měla v průměru velmi dobrý výsledek.

Pokračujeme v tématu desetinných čísel a to jejich násobením a dělením se zbytkem, děti čeká kontrolní práce na násobení desetinného čísla desetinným číslem. Pokud bude tato látka v pořádku probraná, budeme pokračovat dělením.

Ve fyzice jsme si začali povídat o atomu, jeho struktuře a v chemii jsme se seznámili s periodickou soustavou prvků. Děti si mají obstarat tabulku a naučit se značky zadaných prvků.

Přeji hezký víkend

Henrieta

webdesign by Lewest.cz