Zpět

10. týden - Jihočeské muzeum

Návštěva muzea byla moc zajímavá a užitečná. Pan Faktor, který má na starost edukační programy, nám povídal o době pravěku. Všechno, o čem jsme si povídali ve škole a mohli vidět pouze na fotkách, si mohly děti osahat: jak je ostrý pěstní klín, jak špičatý oštěp, jak se rozdělává oheň, jak stříhají nůžky z doby bronzové, jak ostrá je sekera, nůž z různých období, jak vypadá oblečení v jednotlivých etapách vývoje. Překvapilo mě (mile), že děti velmi dobře reagovaly, že dokázaly odpovídat na otázky, že věděly z pravěku mnohé. První světovou válku už tak pozitivně nehodnotily. Určitě proto, že to není téma lehké, je o hladu, bídě, utrpení a to se jim moc slyšet nechtělo. S panem Faktorem jsme se ale shodli, že to děti slyšet potřebují.

V českém jazyce jsme pokračovali přídavnými jmény.

V předmětu člověk a společnost jsme mluvili o rodině, o jejích členech a vztazích. Děti si vytvořily svoji rodinu a každému členu daly nějaký atribut. Třicet minut rodinu sestavovaly a třicet minut o ní hovořily. Bylo to moc hezké.

A v pátek jsme konečně dodělali krabice. Třikrát hurá!

Ve čtvrtek jsme si moc hezky popovídali o novém projektu BEACON, který se týká úspory energií na škole. Dětem se líbilo, že budou členy ekotýmu a budou moci měřit po škole teplotu, množství CO2, množství světla apod. Líbilo se jim hezky si popovídat. Zajímavá  byla i frotáž listů stromů, které by děti měly poznat. S prezentacemi už to bylo horší. Nakonec jsme s vypětím všech sil zjistili, kde ležela Mezopotámie, prezentaci na měkkýše a konkrétně plže jsme raději odsunuli na pátek. I tak to ale nebyla žádná sláva. Kdo měl potřebu, si ale potřebné informace do sešitu určitě poznamenat mohl. Pro jistotu jsme se domluvili, že se mnou děti mohou prezentaci dopředu konzultovat a také jsme si znovu připomněli, že by měla být co nejnázornější.

Dáša

webdesign by Lewest.cz