Den v terénu s Jirkou Šumavousem
V českém jazyce jsme znovu procvičovali koncovky podstatných jmen a přidali k tomu shodu přísudku s podmětem. Ve druhé kontrolce děti psaly to stejné cvičení, které jsme dělaly společně a které bylo v pracovním sešitě z českého jazyka. Přestože mají děti k dispozici kontrolu, dělali jsme ho společně, stejně ho zvládl opravdu málokdo. Vlastní jména nejsou jednoduchá a bohužel to bez procvičování nepůjde. I kontrolka na párová podstatná jména odhalila, kdo tomu věnoval čas a kdo ne. Tématem týdne z českého jazyka bylo i vypravování. Děti měly 60 minut na napsání vypravování z doby pravěku podle předepsaného návodu – to se ne všem podařilo.
Z historie nás zajímají Keltové. Lucka přednesla svoji prezentaci a pak si děti rozdělily, kdo co o Keltech zjistí – šperky, zbraně, keramika, jídlo atd.
Pan školník ukázal dětem, jak se správně natírá. Krabice nás čekají natřít, zbrousit, natřít podruhé a našroubovat úchyty.
V pátek byl Den v terénu s Jirkou Šumavousem. Byla mlha jak mlíko a teplo také vypadalo jinak. Ale i tak jsme vydrželi hrát několik moc hezkých her a vyrobit si obrázky z přírodnin. V monteklubu si děti vyráběly keltské atributy. Někdo šperky, někdo nádoby, někdo zbraně. Neřekla bych, jak moc to děti zaujme. Škoda, že Matěj pořád stůně, vyrábění by se mu určitě líbilo.
Martina
Ve čtvrtek jsme se začali zabývat vyššími rostlinami. Začali jsme nahosemennými. Dětem nejvíce zamotalo hlavu téma pohlavního a nepohlavního rozmnožování. Z prezentace to nepochopily, ukazovala jsem, vysvětlovala, tak snad. Některé děti na prezentaci opět úplně zapomněly, jiné ji sice zpracovaly, ale když ji měly odložit a říci věci svými slovy, vůbec toho nebyly schopny. Šimon s Ondrou a Liduškou znali odpovědi na spoustu otázek, které se během povídání vyskytly. Na příští týden jsme se domluvili na kontrolce ze zeměpisu a na exkurzi na Šumavu.
Dáša
S dětmi jsme uzavřeli kapitolu sčítání a odčítání desetinných čísel kontrolní prací, která dopadla poměrně dobře. Příští týden se chystáme na geometrii, proto prosím o vybavení dlouhým neohebným pravítkem, trojúhelníkem s ryskou, ostrou tužkou, gumou a funkčním kružítkem. Sešity dostanou ve škole.
Ve fyzice jsme se věnovali tématu skupenských přeměn. Děti si rozdělily jednotlivé přeměny, které popsaly a demonstrovaly na jednoduchém pokusu ve třídě.
V chemii jsme si ještě jednou společně zopakovali a na flipchart stručně sepsali druhy směsí, aby je měli pořád před sebou a děti si rozdělily jednotlivé směsi, které budou příští týden podrobněji popisovat a v učebně vyrábět. Je to učivo, které se probírá v osmé třídě na zš a v sekundě na gymnáziích, naši jsou ještě o rok v předstihu. Jedná se především o pojmy, které si musí zapamatovat a spojit s hmotou, proto jsme se je učili nejdříve teoreticky a pokračovat budeme na pokusech.
Přeji hezký podzimní víkend a Matějovi přeji brzké uzdravení.
Henrieta
webdesign by Lewest.cz