Trochu jsme se uklidnili. Školní život naběhl do kolejí, které nějak běží, a uvidí se, co bude dál.
V českém jazyce jsme opakovali koncovky podstatných jmen a vyjmenovaná slova. Škoda, že na upozornění, že je fakt dobré si to procvičit, nikdo nereagoval. Výsledky tomu odpovídají. Začali jsme velká písmena a procvičovali je. Matěj by mohl pravidla psaní velkých písmen vzít trochu vážně, protože si buď seděl na uších, když jsme si říkali, kde se jaké písmeno píše, nebo se mu při přepisu nechtělo přemýšlet. Zase ale dobře zvládnul povídání o neolitu a eneolitu. Ukázali jsme si neolitickou vesnici, stavbu vozíku z eneolitické doby, přinesli jsme i slovanskou vesnici ze školky. V literatuře jsme si přečetli ukázku z knihy Rychlonohý Džar a dlouze diskutovali. Zazpívali jsme pravěkou píseň Huahu, Huahu, huaaa hu a zahráli si na pravěké nástroje. Přišly k nám i holky z osmičky a přidaly se. To nemělo chybu, protože to skončilo několikaminutovým bubnováním a tančením.
Děti byly na Tatranu na dravcích a kromě toho, že dost zmrzly, se to líbilo.
Pokračovali jsme v práci na krabicích. Kuba se snad s akušroubovákem už narodil.
Také přišly nové stoly. Dostat široky stůl futry do třídy byl oříšek. Chvilku to vypadalo, že se budou bourat futra, než děti přišly na to, že je třeba stůl otočit.
Se Zdenkou děti tvarovaly Věstonickou venuši. Krásná díla!
Na třídnické hodině jsme probírali mnoho věcí. Třídní zvířátko – křečka (kdo co zařídí), schválilo se provozování krafárny, vyřešili jsme říjnovou akademii, domluvili se, že budou děti opět číst školkáčkům před spaním. Také na tom, že práce do školy je jejich práce a rodiče by s ní měli pomáhat jen v nejnutnějším případě, že pracovní listy, opakování a procvičování (kromě kontrolek) pouze doporučuji. Povídali jsme si o tom, jak se jim žije a jak se učí v 6. třídě, co je lepší a co horší než loni.
V monteklubu se uklízelo atrium.
Martina
Čtvrteční prezentace z map a jejich obsahu byly lepší, než minulý týden. Je vidět, že se děti rychle učí. Někteří se zapojovali do diskuze, padalo mnoho otázek. Nejvíce jsme se zapotili při přepočtu měřítka mapy. Nakonec jsme se ale dobrali ke správnému výsledku a brzy to zvládneme bez problémů. Při určování zeměpisné polohy jsme narazili na prachatickou zajímavost - křížení poledníku a rovnoběžky. Příští týden to půjdeme prozkoumat.
Pátek byl ve znamení práce a projektů. Montessori atrium prošlo velkou proměnou, vytrhali jsme plevel (i polorezavou borovici), vše jsme zametli. Ondru napadlo, že když jsme atrium vylepšili prací, mohli bychom zkusit paní ředitelku požádat o nějaké peníze na další úpravy. Na zahradě jsme se sešli společně s 5. a 2. M vše prodiskutovali. Do pátku bude Zdenka s Petrou přijímat návrhy na úpravu, poté to šesťáci spočítají a všechny děti společně pozvou paní ředitelku a seznámí ji s projektem. Snad se nějaké finance najdou
Také jsme si popovídali o dalším projektu - instalaci ptačích budek, krmítek, čmelníků a motýlovníků. Hlasovali jsme o jejich barvě, přemýšleli nad umístěním. Příští týden to děti zkusí zakreslit do plánku.
Nakonec jsme vyběhli ven z areálu školy a procvičili si znalosti o lese v praxi.
Dáša Kozlová
V předmětu fyzika/chemie jsme uzavřeli téma Vlastnosti těles a látek kontrolní prací, v matematice jsme procvičili násobení desetinných čísel desíti, stem a tisícem v návaznosti na převody jednotek délky, hmotnosti a výpočet objemu a hustoty, které nás čekají v blízké budoucnosti ve fyzice. Představili jsme si celoroční projekt tvorby animovaného filmu. Začali jsme od mistra oboru Jiřího Trnky shlédnutím dokumentů o něm, přes oblíbené animované pohádky (Pat a Mat) a inspirovali se ročníkovými pracemi studentů filmových škol. V tomto projektu si žáci promyslí námět, navrhnou scénář, vytvoří objekty (předměty nebo figurky), které budou animovat, vytvoří scénu, v které se bude děj odehrávat, nasnímají filmový materiál klasickou technikou loutkové animace a zpracují moderní digitální technikou. Výsledkem by měl být film v rozsahu zhruba tří minut. Vedlejším, ale velmi důležitým cílem je spolupráce mezi dětmi, manuální práce na výrobě scén a animovaných objektů, přesah do jiných předmětů (dějepis, přírodopis, zeměpis, chemie, fyzika, hobby... podle preferencí dítěte) a spokojenost nad dobře odvedenou prací.
Henrieta
webdesign by Lewest.cz