Zpět
2.týden
10.-14.9.
Dost jsme se zapotili. Především v otázce pořádku, ticha a správného chování. Toho nejvíc.
Puberta, nedávné prázdniny nebo skvrny na slunci, kdo ví.
Povídali jsme si o základních lidských potřebách a uvažovali (písemně) nad tím, jaké potřeby
musí mít naplněny žák, aby se mu dobře ve škole učilo. Výkladu o lidských potřebách jsme
využili i při řešení zlobení v Monteklubu, kdy se pánové hluboce zamysleli nad tím, co je
správné chování a co se musí stát (jaké potřeby musí mít splněny), aby si na to každý zase
vzpomněl. Holky začaly v průběhu týden vyrábět velkou pyramidu lidských potřeb, která by
mohla viset na chodbě. Při předmětu člověk a společnost jsme začali téma pravěk. Ukázali
jsme si, jak dlouhá etapa vývoje člověka to byla a popsali jsme si velmi stručně jednotlivé
etapy. Děti si rozdaly témata na prezentace. Opravdu velmi dbáme na to, aby prezentace byly
na slušné úrovni. Slyšely dvě různé formy, co je potřeba dělat a co nedělat při prezentaci.
Všechno ví. Prezentace na dějiny nebude jednoduchá, protože jejich úkolem je na každou
etapu vytvořit pomůcku. Ta bude sloužit příštím ročníkům.
Opakovali jsme v českém jazyce. Psali jsme diktát a společně ho opravili. Poslechli si, jak se
dělají výpisky a výtah a na dvou kapitolách z dějepisu si to vyzkoušeli. Pracovali i
v pracovním sešitě a na opakovacím pracovním listu. Při literatuře jsme třídili přečtené
ukázky do lyriky a epiky.
Podařilo se mi domluvit výrobu beden. Nebylo jednoduché to všechno zkoordinovat. Naštěstí
pan Sýkora, náš montessoriovský truhlář, nám vytrhl trn z paty, protože dodal nařezaný
materiál, dětem všechno ukázal a půjčil i stroj na úpravu. Bylo to velké dílo. Kluci byli
nadšeni. Šimon a Vojta věděli hned jak na to. Ondra si také poradil a nevadilo mu opracovat
bedny dvě. Kuba se trochu bál, ale šel do toho. Matěj chyběl. Holky se bály dost, ale něco
také zvládly. Zařezávali jsme drážky do bočnic a vrtali díry. Někdy to vypadá, že máme třídu
ADHD dětí, hlavně to HD, protože ani při ukázce, jak se bude bedna dávat dohromady, až to
bude všechno navrtané a odrážkované, nebyli tiše jako myšky, aby všechno viděly a slyšely,
ale potřebovaly se načesávat a brebentit (dámy), zkoumat, co je v zásuvkách pod ponkem a
jiné (pánové).
Dáša tu v týdnu nebyla, děti měly předmět člověk a příroda se mnou. Zaslechla jsem
prezentace na téma vesmír. Ne všechno mělo potřebnou úroveň, Kuba asi ještě vůbec
nezaregistroval, že je školní rok, Šimon svoji přípravu ztratil.
V pátek jsme zapsali do deníků (ty je potřeba doma prohlížet, budete mít tak přehled, co děti
v týdnu dělaly) a hlavně diskutovali. Holky vznesly námitku, že kluci o středečním
monteklubu dělali nepořádek. Rozebírali jsme to a snad k něčemu na čas došli.
K tomu všemu sušíme jablka a hrušky, děti chodí na angličtinu s Kristin, na tělocvik s 6.A a
mnoho dalšího, trochu jsme vypleli atrium a prodiskutovali otázku třídního zvířátka.