Milí rodiče, děti,
v tomto zkráceném týdnu jsme začali vzpomínkou na H. CH. Andersena a s mladšími dětmi jsme si přečetli "Císařovy nové šaty". A pak jsme debatovali o vlastnostech císaře, rádců, společnosti a dětí. Moc zajímavé debatování... Šesťáci si přečetli báji O Prométheovi a hledali znaky řeckých bohů a polobohů.
4. ročník se zabýval zlomky a šesťáci konstrukcí trojúhelníku pokud znají dvě strany a velikost úhlu.
Ve středu se čtvrťáci seznámili v češtině s novou látkou - Shoda podmětu s přísudkem, páťáci navázali a rozšířili si znalosti - měli by znát základní pravidla psaní i/y u shody přísudku s několikanásob. podmětem . Šestý ročník začal s rozvíjejícími vět. členy.
Ve čtvrtek pátý ročník probral sčítání a odčítání desetinných čísel. Zkontrolovali jsme si a opravili rozcvičku z matematiky a věnovali jsme se přírodopisným prezentacím - rostlinné buňce a stavbě rostliny - stonku (o tom nám pověděla Ronja aocenili jsme množství detailních informací i pojmů). Dětem jsme připomněli tvorbu přírodopisné knihy (někdo na ní poctivě pracuje, jiný vůbec). Termín odevzdání je do konce května.
Pátek jsme začali třídním sněmem a pak jsme šli pracovat na zahradu - Muselo se zrýpat blátovište, vyčistit bosý chodníček, zkrotit vrbičky a naplnit hmyzí domeček. Udělali jsme velký kus práce a pobyt na vzduchu nám všem moc prospěl.
Děti mají zapsáno v Žk, že 18. 4. budou konzultace. (V týdnu vám pošlu odkaz na časový rozpis - tabulku a poprosím zájemce o konzultaci o zapsání.) Také si měly zapsat, že 24.4. bude zkrácena výuka do 12:30 z důvodu konání pedagogické rady.
Přejeme nádherný víkend. Iva, Slávka, Jana
AJ4 Pro čtvrťáky byl povelikonoční týden zaplněný přípravou na test, následným psaním testu a jeho opravou. Většina z nich může být velmi spokojená a to hned dvakrát. Test se většině velmi povedl, to je spokojenost první. Druhá spokojenost může být proto, že konečně končíme s tématem zranění a přesouváme se k něčemu trochu zábavnějšímu - nakupování. Tady určitě nebude potřeba cenzura. Stále nás ale nebude opouštět gramatika spojená s udělováním rad (měl bys, neměl bys, musíš, nesmíš), ta nás bude provázet i touto lekcí. Martinka a Jitka
AJ6 Šesťáci tento týden pracovali se zájmeny (I-me, he-him atd.) a slovesnými vazbami (např. give, feed, take …). Děti také vytvářely rozhovory s vazbou let’s. Dohodli jsme se, že věty týdne budou vždy napsané a očíslované v sešitu (může být školní či pouze jen na „Věty“). Škoda, že vypracovaných vět se ke mně dostává tak málo. Příští týden se budeme připravovat ne test ze čtvrté lekce. Velmi doporučuji, aby děti pečlivě pracovaly s látkou této lekce (PS či online procvičování). Hezký víkend, Helena
webdesign by Lewest.cz