Zpět

Co jsme dělali 10. týden

V uplynulém týdnu jsme při češtině pracovali s lyrickou poezií, děti četly básně a hledaly v nich básnické obrazy. Zapojili se úplně všichni, což mě velmi mile překvapilo, na to hned navázala odpolední výtvarná činnost, kdy si děti vybraly obraz 20. stolení a dělají jeho reprodukci, ke které ještě budou tvořit slohový úkol.
V přírodopisu jsme dokončili prezentace o lidském těle, čeká nás v příštím týdnu opakování. Největším oříškem byla pro děti endokrinní soustava. Max a Hanička prezentace neudělali, ostatní odvedli velmi dobrou práci. 
V zeměpisu jsme společně zopakovali evropské státy, děti měly připravené prezentace, někdo si s ní dal větší práci a někdo menší.
V dějepisu jsme dokončili 1. sv. válku Adamovou zdařilou prezentací o zbraních 1. sv. války, a budeme se zabývat světem po ní. Děti mají rozebraná témata ke zpracování ze Ze, Př i Dě na celý rok průběžně. Musí si hlídat termíny, které mají ve škole na nástěnce.
V pátek děti měly fyziku, konverzovaly se Sherri o sv. Martinu a dni nezávislosti, a pak jsme šli na Šibeniční vrch, kde studenti Přírodovědecké fakulty kroužkovali ptáky.
Na závěr dne ještě Vašek prezentoval o Estonsku, Lotyšsku, Litvě a Maltě.
Verča V.
M - pokročili jsme v lomených výrazech zase o krůček dál, rozšiřovali a krátili jsme lomené výrazy. Celé jsme si to připomněli na zlomcích, které se probírají ve velkém v 7. ročníku. Je to totéž, jen o trochu složitější v tom, že se v lomených výrazech objevují nejen čísla, ale i písmena. Matematika se celkově od 8. ročníku posunula od čísel k písmenům, dochází ke zobecňování, už nejsme pouze v číslech a pro někoho až teď to začíná být zajímavé -). Až se problematika neznámých (písmen) v příkladech jednoho dne prokoukne, zjistí se, že je to krásný a logický svět. 
Příští týden po středečních a čtvrtečních hodinách děti odevzdávají procvičování podobnosti a krácení, rozšiřování L.V.
Ch - začali jsme úvodem do organické chemie
JH

webdesign by Lewest.cz