V tomto krátkém týdnu si děti napsaly přijímačkový test z ČJ na čas, který někomu dopadl hůř a někomu velmi dobře, to ale budeme trénovat. Někdo si vzal dobrovolně test i na prázdniny.
Dokončujeme prezentace na státy Evropy a Lidské tělo. Slyšeli jsme Adamovu prezentaci o Finsku, Majinu prezentaci o Německu a Elišky prezentaci o Rakousku.
V pondělí jsme navštívili Pracovní úřad v Prachaticích, kde děti dostaly Atlasy škol a měly možnost si udělat test studijních a osobnostních předpokladů. Mnoha dětem vyšlo, že mají umělecké sklony a jsou kreativní. Kdo byl nemocný, dostane atlas škol ve škole.
V úterý jsme si vyslechli Tomovu prezentaci o první světové válce, prošli jsme si společně otázky měsíce, které někteří vůbec nevypracovali. Někteří ale naopak velmi pečlivě. Četli jsme ukázku z knihy E. M. Remarqua: Na západní frontě klid a v závěru hodiny jsme si těžké téma zpestřili ukázkou z filmové adaptace Švejka, která se dětem velmi líbila.
Při odpolední hodině Šimon skvěle spolužákům dovysvětloval redoxní reakce.
Ve středu jsme si na třídnické hodině společně zahráli hru na spisovatele
Verča V.
Ch - Ukončili jsme téma redoxních reakcí, věnovali jsme se mu po 4 týdny. Děti mohly vyzkoušet pomůcku, kde redoxní reakce procvičily, zkusit si určovat oxidaci a redukci v rovnicích, tři žáci si k tomuto tématu připravili prezentace a během hodin si děti navzájem hodně vysvětlovaly. V tomto týdnu jsme téma uzavřeli kontrolní prací.
Příští měsíc začneme organickou chemií.
M - probíráme učivo o lomených výrazech, v tomto měsíci zatím pouze podmínky a hodnotu lomeného výrazu. Některým to dává hodně zabrat. Spojuje se tu více učiva, z minulého roku i předchozích let. Je patrné, je-li na čem stavět. I toto téma jsme probírali pozvolna a procvičovali na mnohých příkladech, které měly být do středy 25.10. odevzdané. Kdo nebyl ve škole, odevzdává příští týden.
Během měsíce jsou zadávány každý týden
- rozcvičky - nyní rovnice - od nejjednodušších jsme se postupně dostali k závorkám a zlomkům. V rovnicích budeme dál pokračovat, jsou důležité i pro přijímací zkoušky.
- úlohy týdne - každý týden děti řeší konstrukční úlohu.
Rozcvičky odevzdávají téměř všichni a pravidelně, u konstrukčních úloh týdne tomu tak zdaleka není. Za září je zapsáno v bakalářích, kdo se občas díváte, víte. Za říjen by mělo být zapsáno příští týden, spíš ke konci.
Děti si zkusily napsat další přijímačkový test z matematiky, následně jsme ho opravovali a vysvětlovali, které úlohy kdo potřeboval. V listopadu budeme zkoušet další, třetí. Zatím se převážná část dětí ve svých výsledcích zlepšuje, což je skvělé! Někdo po malých krůčcích, ale někdo přímo skokově. -)
Jana H.