Zpět

37. týden - Jaký byl

Hodiny v devítce po přijímacích zkouškách jsou výzvou. Většině se chce spíš jen spát, počasí tomu napomáhá, navíc když prší není možné ani dělat prezentace venku, jak jsme si přáli. Proto zůstáváme většinou u pokusů o diskuse, prezentací uvnitř a snahou využít ten zbývající čas nějak produktivně. Není to jednoduché. 

V dějepisu jsme narazili na velmi nosné téma a pro přiblížení celkové doby 50. let jsme si pustili film Milada. Řadu informací bylo potřeba vysvětlit či doplnit, rozvíjeli jsme také diskuse nad jejím životem, jejím osudem, tehdejšími soudy a možnostmi běžných lidí. Děti teď mají snad trochu lepší představu, na které můžeme dál stavět.

V češtině pracujeme na literatuře, tento týden jsme se podrobněji věnovali Karlu Krylovi. Kromě toho je pro děti připravené opakování všech autorů a děl, se kterými se potkávali. 

Nejvíc nás zaměstnává loučení na koci školního roku. Diskuse jsou velmi dlouhé, náročné a dojít ke smírnému závěru se občas zdá snad nemožné. Není to rozhodně snadná situace. Můžou se na tomto domlouvání hodně naučit, ale prozatím je to velmi bolavý a náročný proces, který minimálně někteří dost špatně nesou. Doufám, že se jim podaří dojít k pro všechny stravitelnému závěru.

Martina

webdesign by Lewest.cz