Zpět

23. týden - Jaký byl

Vážení rodiče, milé děti,

je zadaná únorová práce, shrnuta práce za leden, pokračujeme v rozcvičkách a přípravou na přijímací zkoušky z matematiky. Přípravy se účastní děti podle svého zájmu. Dnes to byla právě polovina naší třídy. Ostatní řeší základní nenáročné opakovací matematické úlohy z průběhu celé školní docházky. Jana 

S deváťáky jsme tento týden pracovali v angličtině dál na idiomech, pracovali ve volné práci, povídali si a také společně četli. Tato lekce se věnuje záhadám, i proto jsme společně pracovali na jednom záhadném příběhu se šťastným koncem.

V občance se nám všem ulevilo, když bylo možné v rychlosti uzavřít funkci a volbu prezidenta, shrnout a uzavřít. Byly to intenzivní hodiny a já doufám, že si z toho všichni odnesou alespoň pár věcí, totiž:

  1. Jít k volbám je o možnosti rozhodnout se a ovlivnit to, jak to u nás bude vypadat. Když tuto možnost nevyužiju, nemám právo si stěžovat.
  2. Funkce prezidenta je důležitá, i když není všemocný.
  3. To, že je někdo favoritem neznamená, že vždy mluví pravdu, vždy hraje fér a je možné mu na 100% věřit.

Dějepis má těžké téma. Ve válce se pomocí prezentací dostáváme k jednotlivým událostem a není to hezké povídání. Prezentace k bitvě o Stalingradu byla velmi povedená. Povídání o koncentračních táborech pak zaujalo nakonec téměř všechny. Jako doplnění jsme zahájili sledování filmu Schindlerův seznam, který dokresluje atmosféru tohoto období.

Martina

webdesign by Lewest.cz