Vážení rodiče, milé děti. V matematice jsme procvičili vzorce obvodů a obsahů rovinných útvarů a povrchů a objemů těles.
V úterý děti psaly kontrolku na grafy a předpisy funkce přímé úměrnosti a procvičily si výpočet povrchu a objemu jehlanu.
Dál jsme ujasňovali tvoření vzorců a názvů halogenderivátů a procházeli jsme otázky z fyziky.
Ve čtvrtek na dobrovolné hodině, kde trénujeme k přiujímacím zkouškám, jsme ukončili konstrukční úlohy, děti mají na závěr dvě konstrukce sestrojit samostatně doma.
Z osobních důvodů příští čtvrtek ráno nemůže být hodina, děti se domluvily na návhradě hodině v úterý ráno.
V pátek děti psaly přijímací zkoušky z matematiky nanečisto.
Příští týden nás čekají testy z fyziky na prosincové učivo o jaderných reakcích, chemie na deriváta a halogenderiváty a z matematiky na výpočet povrchu a objemu jehlanu.
Především nás v úterý čeká rozdávání vysvědčení a v pátek pololetní prázdniny.
Krásné dny snad už bez mlhy
Jana H.
Tento týden byl méně bohatý než týden předchozí. V angličtině začínáme novou lekci, která nás potrápí novou gramatikou a samozřejmě i slovní zásobou, konkrétně idiomy, které dělají potíž komukoli, kdo není rodilým mluvčím. O to více zábavy si užijeme při hledání českých a ukrajinských ekvivalentů.
V českém jazyce jsme procvičovali, jak jinak než na přijímací zkoušky. Nové pracovní listy, velké množství nových pomůcek na různé jevy, které dělají potíže. Hledám nové způsoby jak udělat pro děti zajímavá i ta témata, které jim nejdou a nijak je nelákají, i proto nás bude čekat minimálně ještě jedna úniková hra s opakováním na přijímací zkoušky, především zaměřená na téma vedlejších vět a větných členů. Možná už příští týden.
Dějepis nám znovu přišel přiblížit i nadšenec Milan Zíka. Navázal i na naše prezentace o východní frontě a tak jsme se spolu s ním a německými vojáky brodili sněhem, plavili na letadlové lodi a sledovali dění v koncentračních táborech. Snažím se teď toto téma zlehčit, není vždy snadné poslouchat o válce v této době. Každopádně to ale bylo velmi zajímavé, doufám, že se brzy podíváme i na nějaké doporučené filmy a těším se na prezentace od dětí.
Zakončím netradičně občanskou výchovou. Politika nás stále provází, většina deváťáků je aktivní a pokud s tímto tématem nepřijdu sama, mohu se celkem spolehnout, že s ním přijde někdo jiný. Pokračovali jsme v argumentačních faulech, tentokrát i s podklady a příklady různých faulů. Zkusili jsem si je i rozeznat, děti měly za úkol během sledování debaty zvednout ruku kdykoli uslyší něco, co považují za jeden z nich. Každý hlídal jednu kategorii a svůj názor musel obhájit. 15 minut debaty jsme tímto rozebírali přes hodinu a já mám dojem, že děti nikdy nezapomenou, co je to argumentační faul.
Mějte krásné dny
Martina Janovská
webdesign by Lewest.cz