Vážení rodiče, milé děti,
tento týden proběho druhé kolo prezidentských voleb, viz fotografie. O volbách jsme hovořili i na kruhu.
Společně, kdo měl zájem, jsme řešili grafy funkcí, předpis pro funkce, hodnotu funkce. Z geometrie pak téma kužel, jeho síť, plášť a pojmy s ním spojené.
Všichni jsme psali pololetní práci z geometrie, bude již počítána do 2. pololetí.
V hodině přípravy k přijímačkám jsme rýsovali, využívali znalosti o osové souměrnosti, kružnici vepsané a opsané trojúhelníku, vlastnosti obdélníku. Začalo chodit více dětí, což je prima.
Z chemie, kdo měl zájem, jsme povídali o názvosloví halogenderivátů.
Děti dostaly procvičovací materiál na deriváty uhlovodíků a atomovou energii.
Hezké dny
Jana H.
S deváťáky jsme měli zajímavý týden. V dějepisu jsme si popovídali o bitvě o Británii a v rámci suplování načali film Chlapec v pruhovaném pyžamu. Baví mě, že projevují zájem o toto období i v situacích, kdy by nemuseli, ten film byl jejich výběr.
Výchovu k občanství výrazně ovlivňují volby. Není možné se jim vyhnout a v určitém směru je politika ve škola zkrátka třeba. Diskutovali jsme nad kandidáty, nad jejich komunikací, snažili jsme se najít argumentační fauly a chyby na obou stranách. Je těžké být nestranný, bylo velmi znát, kdo je favoritem pro děti. Nicméně i ten nejlepší má své chyby a my se pokoušeli zaměřit právě i na ně a kriticky posuzovali projevy obou kandidátů, jejich projev, jejich vizuál. Vedlo to i k myšlenkám o tom, že nejen u kandidáta na prezidenta je důležité, jak působí navenek a nejen u něj je důležité umět se dobře projevovat. Téma argumentačních faulů a vystupování na veřejnosti určitě neřešíme naposledy.
V češtině jsme se tento týden zaměřili o něco víc na literaturu. Kvůli procvičování mluvnice a všeho, co souvisí s přijímačkami, není tolik prostoru pro literaturu a je to škoda, ale tento týden jsme stihli v hojné míře obojí. Nejen procvičení mluvnice a přípravy na přijímačky například testem nanečisto (stále se objevují potíže a stále se málokdo hlásí o pomoc. Škoda. Mám připravené prezentace i procvičování navíc, ale téměř nikdo nemá zájem se o ně přihlásit), ale také literaturu. Konkrétně téma prokletých básníků, které je velmi zajímavé (přece jen, vzpomeňte na jejich život a životosprávu). K tomuto tématu jsme navštívili také divadlo. Pravda, vyskytly se zde části, které bych s chutí vynechala. Byly by to přesně ty části, které děti bavily nejvíc. Asi to tak mělo být.
mějte se krásně
Martina
webdesign by Lewest.cz