Týden plný rozličných aktivit. V pondělí a v úterý byl prostor na volnou práci, dokončování týdenního a měsíčního plánu. Napsali jsme si diktát. Páťáci se dozvěděli, jak se rýsují úhlopříčky a počítají rovnice, šesťáci začali dělitelnost. Dále jsme pracovali na rozcvičce z matematiky, kartičkách či se dále věnovali během poznávačky státům Evropy, v čemž budeme pokračovat i příští týden. Při práci s textem jsme si vypravovali několik bajek a připomněli si, jak se bajka pozná (čtvrťáci a páťáci). Šesťáci se seznámili s eposem o Gilgamešovi, který pro ně připravila paní Dagmar Patrasová, vznikla pěkná spolupráce a všichni si to užili. Zároveň si ve středu šesťáci napsali kontrolku z Mezopotámie. Ve čtvrtek se zrealizoval SWAP, který byl velmi podařenou akcí ekotýmu, kdo chtěl, určitě si odnesl nějaký módní kousek domů, mohl se občerstvit či drobnou částkou přispět na pralesy. Proběhly další prezentace z tématu lidské tělo (úrazy v přírodě; trávicí ústrojí). V pátek byl prostor pro tvoření a zpívání písní podle našeho výběru doprovázený kytarou.
Příští týden:
Ve středu odpadá šesťákům monte klub, konec výuky je ve 13:30.
Ve středu je od 17 hodin setkání rodičů dětí čtvrtého a pátého ročníku, jste srdečně zváni.
V pátek se uskuteční celoškolní projektový den nesoucí název - Co v osnovách nenajdeš. Děti si dnes vybíraly stanoviště, kde kdo chce být.
Počítáme s přespáváním ze 14. na 15.12. a před tím se společným setkáním, posezením, popovídáním, …
Přejeme pohodový víkend Zdenka a Lenka
AJ/4 Čtvrťáci pracují na tématu škola a předložky místa. S těmi si ještě užijeme dost zábavy, když budeme rozmisťovat různé věci za něco, před něco, doprava a doleva. V příštím týdnu se nám do toho zamotá i čtení těchto informací z plánku. Dále se snažíme zautomatizovat jak vytvořit otázku a jak na ni krátce odpovědět.
U některých dětí se stává, že pracují dopředu a úkoly, na které se teprve chystáme, mají už hotové, případně znají video dopředu a prozrazují ostatním, co se bude dít. Pracovitost je skvělá věc, ale někdy to znamená, že pracují na něčem, co jsme si ještě nevysvětlili nebo co chceme dělat společně, případně jinou formou. Bylo by hezké, kdyby se toto nestávalo a pokud dítě pracuje doma, tak jen na dokončení práce, kterou z nějakého důvodu nestihlo nebo zameškalo. Martinka
webdesign by Lewest.cz