Zpět

foto a zpráva z 34. týdne

Třicátý čtvrtý týden přinesl mnoho rozličných aktivit. Hned v pondělí si pro nás Martina Zíková s manželem připravili den zaměřený na finanční gramotnost. Mohli jsme si na toto téma zahrát různé hry. Nejvíce nás zaujala hra "Jak dědeček měnil", kdy jsme začínali s oříškem a některým se opravdu podařilo zajímavé měnění. Proběhly prezentace z matematiky (zlomky, úhel, výška těžnice trojúhelníku), českého jazyka (příslovečné určení) a první prezentace k velkému tématu louka - pedosféra. Dějepisné okénko přiblížilo čtvrťákům Přemysla Otakara II. a Jana Lucemburského, páťákům T. G. Masaryka. Šesťáci se věnují stále tématu Starověké Řecko. Na středu vyhlásil montessori parlament den bláznivých účesů, do něhož se někteří z nás zapojili. Odznak všestrannosti, který měl proběhnout v úterý, byl kvůli nepříznivému počasí přesunut na čtvrtek. Počasí však bylo aprílové, proto disciplíny, jež se měly uskutečnit venku, byly přesunuty do vnitřních prostor. Vyzkoušeli jsme si následující disciplíny: leh-sed, medicinbal, švihadlo, trojskok, kliky, driblink. Běh na 60 metrů byl pro čtvrtý a pátý ročník přesunut na pátek. Šesťáci si ho zaběhnou o hodině tělocviku. Celkově nás sportovní aktivity bavily, ale mnozí z nás druhý den pociťovali svaly, o kterých jindy neví. Páteční čas patřil výtvarnému tvoření, kdy jsme si vyzkoušeli iluminaci (barevný obrazový doprovod textu). 

Děti dnes dostaly lísteček k volnému dni pro žáky, který bude v pátek 5.5. Pokud byste měl někdo zájem o školní družinu, ozvěte se. Vzhledem k mnoha akcím je prodloužený termín odevzdání dubnového měsíčního plánu. Celý příští týden bude čas na jeho dokončení a až v dalším týdnu budeme prezentovat a definitivně ukončovat.

Děkuji za příjemné setkání při konzultacích.

Přejeme krásný víkend Zdenka a Lenka

 

AJ/4

Se čtvrťáky procvičujeme vazbu would like a naprostá většina se bezpečně chytá. Procvičujeme nakupování, pracujeme v pracovním sešitu i na kruhu. V pracovním sešitu se víc než dřív objevují úkoly spojené s tvorbou vlastního textu, které děti nejlépe naučí stavbu věty nebo stavbu celého odstavce. Je k tomu ale potřeba hodně píle a času, a tak nepatří mezi ty nejpopulárnější. Brzy nás čeká finální procvičování probrané látky a příprava na test. Jana

 

AJ/6

Šesťáci tento týden pracovali s vyjádřením existence (vazba there is/are, some/any). Popisovali město (části, instituce) a svou ulici. Ve čtvrtek příští týden děti čeká test na slovíčka a gramatiku 5A/B a odevzdání splněného měsíčního plánu (PS/Online practise). Hezký víkend Helena

webdesign by Lewest.cz