Milí rodiče,
měli jsme hezký týden. Přestože úterý bylo ospalé asi díky změně času, přečetli jsme si dva texty - O císařových nových šatech a Prométheovi a těžkým - opravdu těžkým - ale úspěšným způsobem jsme ho po skupinách převyprávěli jako zprávu o počasí. To nám vydrželo i do dalšího dne, kdy se ledasco přetransformovávalo na počasí. Čtvrťáci začali dvě velká témata - zlomky a shodu přísudku s podmětem. Páťáci pokračovali v desetinných číslech a poznali, jaké i/y psát, když je podmět několikanásobný. Šesťáci začali poslední velké téma z češtiny - rozvíjející větné členy - a naučili se zapisovat konstukci trojúhelníku. Hodně jsme procvičovali - někdo sám, někdo se mnou nebo s Katkou, někdo by rád sám, ale musel se mnou, protože ne vždy vše funguje, jak má. Díky tomu, že nebyla informatika stihla většina dětí rozcvičku i přepis ve škole a nemusely je nosit domů. To je dobrá zpráva. Hodně se procvičovalo na kartičkách. Zažila jsem jeden krásný okamžik, kdy si Anežka brala jednu kartičku porovnávání desetinných čísel za druhou a i když už byla dávno v látce 6. ročníku, měla radost, že tomu rozumí a bavilo jí to. Tak jsem si říkala, že ta práce nad kartičkami stojí za to, když dává možnost dětem pracovat podle svých možností, ať už jsou menší nebo větší.
Prezentace z přírody byly tentokrát o rostlinách a houbách - kořen, stonek. Děti mají vypracovat - jako závěrečnou práci na toto roční téma knihu nebo několik lapbooků. Někteří se do toho pustili už dávno a někteří budou mít hodně práce, aby to stihli. I to je možné vypracovávat doma. Pokud si pečlivě zapisují poznámky z prezentací do sešitů, pracují s doporučenou literaturou, mohou být jejich práce krásné.
V pátek jsme měli skvělý třídní sněm. Nejenže jsme vyřešili hodně věcí, ale zahráli jsme si i hru, kterou děti chtěly hrát hrozně dlouho. Museli jsme ale ven, protože jsme potřebovali udělat něco na zahradě. Stačili jsme se ještě poradovat venku, uklidit a vyrazit na víkend.
Hezký víkend i vám.
Martina
PS: - Prosím, napište mi do mailu, že jste zprávu četli, abych věděla, že si je nepíšu jenom pro sebe. Děkuji.
4aj
Pro čtvrťáky byl povelikonoční týden zaplněný přípravou na test, následným psaním testu a jeho opravou. Většina z nich může být velmi spokojená a to hned dvakrát. Test se většině velmi povedl, to je spokojenost první. Druhá spokojenost může být proto, že konečně končíme s tématem zranění a přesouváme se k něčemu trochu zábavnějšímu - nakupování. Tady určitě nebude potřeba cenzura. Stále nás ale nebude opouštět gramatika spojená s udělováním rad (měl bys, neměl bys, musíš, nesmíš), ta nás bude provázet i touto lekcí.
Martinka a Jitka
AJ6
Šesťáci tento týden pracovali se zájmeny (I-me, he-him atd.) a slovesnými vazbami (např. give, feed, take …). Děti také vytvářely rozhovory s vazbou let’s.
Dohodli jsme se, že věty týdne budou vždy napsané a očíslované v sešitu (může být školní či pouze jen na „Věty“). Škoda, že vypracovaných vět se ke mně dostává tak málo. Příští týden se budeme připravovat ne test ze čtvrté lekce. Velmi doporučuji, aby děti pečlivě pracovaly s látkou této lekce (PS či online procvičování).
Hezký víkend
Helena
webdesign by Lewest.cz