Zpět

14. týden - zpráva

Přestože to chvilkami vypadalo trochu dramaticky, nakonec všechno dobře dopadlo :)

V pondělí jsme slyšeli několik básniček. Nicméně bylo pár jedinců, kteří básničku v měsíci listopadu úplně vynechali. Malé opakování z češtiny a geometrie budiž poučením. Pro některé radující se (a nebylo jich málo), že poctivá práce se vyplácí a je dobré držet se dobrých rad. Pro jiné (jedinci), že dočíst zadání a nespěchat je nutnost. Pro další (několik děti), že se práce může nepodařit, ale je skvělé ji opravit - velmi oceňuji. Společně jsme vše opravili, zdůvodnili, vyřešili. Šesťáci se seznámili s úhlem a čtvrťáci se vzory středního rodu. Viděli jsme čerty, anděle a Mikuláše, slyšeli jsme příběh o svatém Mikulášovi - v tom Iviným si děti tvořily vlastní ikony, ten druhý - páteční - navázal na události tohoto týdne a bude pokračovat o Vánocích. Slyšeli jsme povídání o velkém krevním oběhu, konečníku a uchu. V pátek jsme vyráběli přání na vánoční trhy.

Jako často - byl hezký třídní sněm. Umět dávat - jako svatý Mikuláš - tak, aby nás u toho nikdo nemusel vidět, bez potřeby vděku, poděkování. Jak dávat těm potřebným a ne jen oblíbeným? Jak to udělat, aby lidé kolem nás nebyli smutní, abychom si toho vůbec všimli? Jak se chovat dobře, i když se nikdo nedívá? Jak si vážit věcí, které máme, i když jsem je nekupoval zrovna já. Jak si věci říkat, i když to potřebuje odvahu - říct i slyšet nepříjemné věci? Jak věci říkat vhodným způsobem?

Milí rodiče, mnohé umíme učit děti a ne vždy se to daří nám, dospělým. Je tolik věcí, o kterých často v souvislosti s dětmi, třídou (touto nebo jinou), se vztahy v ní přemýšlím. Moc ráda bych vás poprosila: máte-li sebemenší otázku, pochybnost, nápad, připomínku, které se týkají školy, třídy, učení, vztahů, jednotlivých dětí... - zeptejte se. Ptejme se. Pochopení, dorozumění, porozumění, komunikace vhodnou formou je to, co chceme všichni vlastním příkladem učit naše děti a věřím, že je to jediná cesta k něčemu lepšímu, než vidíme často kolem sebe.

Ve třídě Atlantída jsou krásné děti!

Hezký adventní čas

Martina

PS. Prosím, napište mi krátkou větu do mailu, že jste týdenní zprávu četli, abych měla představu, pro kolik rodičů páteční zprávy píšu. Děkuji. :)

AJ4

Se čtvrťáky na angličtině zjišťujeme, co je možné počítat a co ne. Občas je to trochu umění, málokoho napadne, že když má koupit 2 mléka, kupuje vlastně 2 lahve a mléko samotné se počítat nedá. V angličtině je to pro nás aktuálně velmi důležité, počitatelnost a nepočitatelnost nám určuje, jak s tím slovem budeme dále pracovat, proto tomu věnujeme poměrně hodně času. Kromě tohoto zápasíme (úspěšně) s předložkami (jen občas se shodnout na pravé a levé dělá potíže), školní slovní zásobou a trochu nám přibývají Vánoce - děti mají za úkol každý týden vybrat a splnit alespoň 1 úkol z anglického adventního kalendáře.

Martinka a Jitka

 

AJ5 (Jana)

Většina tohoto týdne byla věnována testu a jeho opravě. Někteří slova a výrazy 3. lekce zvládli hravě, jiní s nimi ještě trochu zápasí. Ve středu nám chyběly baletky a přítomní hoši tak měli hodinu zcela pro sebe. Opravili jsme si také pracovní sešit a dali si zpětnou vazbu ohledně psaní některých slov (shopping centre, library). Kluci zvládli složit celé domino s tématem určování času.

Jana

 

AJ6

Tento týden jsme se věnovali přípravě na test (út 12/12).  Opakovali jsme vazbu have got (hlavně otázky) a slovíčka. Také jsme pracovali s ukazovacími zájmeny (this/that, these/those). Většina dětí odevzdala PS i větu týdne. Na test si bude dobré projít cvičení z PS (str 20-21). 

 

Hezký víkend.

Helena

webdesign by Lewest.cz