Bylo až neuvěřitelné, jak nadšeně se děti pustily do práce. Odchod velmi hlučných šesťáků do vyššího trojročí je zásadně znát, ve třídě Atlantida je ticho a pracuje se. Doufám, že to vydrží.
Vrátím se ještě krátce k přespávání. Zapomněla jsem na jeden okamžik, který se mi vrací a žasnu i s odstupem času. To když si děti měly po jednom brát čtvereček čokolády. Nejenže se dokázaly beze slova dohodnout a nepoprat o čokoládu uprostřed koberce, úžasný byl konec, když Mikeš ani Anežka nechtěly ustoupit z předsevzetí vydržet a vzít si poslední dílek. Nevěřili byste, jak dlouho dokáží děti čekat, jak moc hustá dokáže být atmosféra v obyčejné třídě ve škole a jak pevné může být přesvědčení některých dětí dodržet, co si předsevzaly.
V týdnu jsme procvičovali pravopis - společně na diktátu i v přepisech. Pravopis je bolavá stránka asi všech dětí v České republice. Nejsme výjimkou, ale rozhodně se pokusíme o zlepšení.Dělaly se první větné rozbory, zopakovali jsme aritmetiku z předchozího ročníku, rychle počítali malou násobilku a hlavně psali pohádku. O té se děti dozvěděly mnoho - čtvrťáci formou prezentace, páťáci a šesťáci z textu o pohádce psali výpisky a výtah. Ne všechny pohádky se podařily - ne všechny pohádky byly pohádkou, škoda, někdo musel práci předělat. Také jsme jednu pohádku - lidovou i autorskou četli a rozebírali její text. Slyšeli jsme i recitaci prvních básní i pohádek, aktualitu, prezentaci přečtené knihy, řekli jsme si, jak se zapisuje do čtenářského deníku, měli jsme první třídní sněm. Šesťáci se dozvěděli, jak se pracuje s časovou osou a jak se pojmenovávají století. V pátek při třídním sněmu jsme diskutovali o tom, jaké zvíře budeme chovat ve třídě (tedy pokud se děti domluví), Mikeš ostatním řekl, co k životu potřebují někteří v úvahu připadající plazi. Také o tom, jakou hudbu by děti chtěly pouštět při práci a... nestačila jsem se divit, mezi nabídkami byla i vážná hudba. Kromě společné práci na větě týdne jsme ještě všichni při Haendlově Vodní hudbě houbičkou přes šablonu vykreslovali malé mandali. Bylo veliké zaujetí a Tomáš s Mikulášem ani nechtěli jít ven na přestávku.
Bylo hodně práce a někteří měli co dělat. Jiní měli zase pocit, že už ve čtvrtek ráno mají všechno hotové. Nicméně po představení dalších materiálů na matematiku a geometrii se Tom s Mikulášem nadšeně pustili do slovních úloh o Evropě, Tom se dokonce zlobil v pátek ráno na Mikuláše, že ho rušil v 7:50 při práci. Anežku zaujalo rýsování obrazců z kružnic, Vávra spočítal celého matematického koumáka, chtěl úkoly z Pangey, ale byly asi moc složité, tak dal přednost rýsování trojúhelníku. Verunka se krásně rozesmála, když jsme vymýšleli pohádku... a mohla bych jmenovat každého,
O velké přestávce je spoustu času na všechno - parlament, Velrybu, Ekotým, ale i na hry na hřišti. Bylo hezky a venku byly děti opravdu hodně.
Mějte hezký víkend.
Martina
AJ4
V úterý a ve středu byla angličtina spojená pro všechny čtvrťáky, jelikož Martinka, druhá průvodkyně, odjela na adaptační pobyt. Společně jsme udělali větu týdne, jelikož to je pro 4. ročník novinka. Také bylo třeba vrátit se a dodělat poslední 9. lekci z loňského roku, na kterou již v červnu nezbyl čas. Zopakovali jsme roční období, oblečení a tím se děti nenápadně seznámily i s přítomným průběhovým časem. Zpívali jsme písničku a podívali se na příběh 9.2.
Jitka, Martinka
Zpočátku týdne jsme opakovali základní otázky, gramatiku a slovní zásobu. Ve čtvrtek jsme už procvičovali i novou slovní zásobu Unit 1 a koukali se na první Stevův příběh. Bude super, když se děti po prázdninách opět naučí příběhy a písničky sledovat každý den i doma
Dáša
AJ5
Páťáci si tento týden zopakovali slovní zásobu z minulého školního roku formou nejrůznějších her a aktivit. Naučili se pojmenovat prázdninové aktivity a říct, co rádi a neradi dělají („I don´t like camping“). Naučili se také pojmenovat některé druhy počasí. Sledovali první video-písničku se Stevem.
Jana
AJ6
Děti se seznamují s novým formátem učebnic (Project Explore), některé se ještě nepřihlásily do online procvičování. Práce se daří, ve třídě je příjemná atmosféra i chuť pracovat. Hrajeme komunikační hry a opakujeme slovíčka. Děti pracují na části 1A-1C.
Helena
webdesign by Lewest.cz