Zpět
20. týden - zpráva
V angličtině jsme si tento týden zopakovali, jak říct, co právě teď děláme (přítomný průběhový čas) a jak popsat, který nábytek se nachází v jednotlivých místnostech školy (vazba there is). Sledovali jsme nové video a naučili jsme se, jak říct, kolik je hodin.
Pracovali jsme na dokončování práce v pracovním sešitě, kterou je třeba si pravidelně kontrolovat a mít ji včas hotovou (ne vždy se to děje).
Jana
Šesťáci pokračovali v práci s přítomným časem. Seznámili se s pomocným slovesem DO ve třetí osobě (DOES) a snažili se ho používat v otázkách a záporných větách. Dále zkoušeli vytvářet tvary s koncovkou -s (he speaks, she goes atd.). To je zatím velká výzva. V příštím týdnu (út) děti čeká test: opakování slovíček (3A-B), gramatika (3A).
HK
Vlastně celý týden jsme se připravovali nebo psali opakování z matematiky a češtiny. V pondělí děti dostaly seznam témat, která se objevila ve středečním opakování. Někdo využil nabízené pomoci, někdo ne. Totéž platilo o větách týdne - byla možnost. V pondělí jsme ale hlavně psali sebehodnocení a dopis sám sobě. Bylo to velmi zajímavé čtení, jak se samy děti ohodnotily. Protože nás trápí (teda možná víc mě než děti) jejich pravopis, píší každý týden přepis. Ten někdo poctivě napsal, z někoho jsem ho musela dolovat, u některých nepomohlo ani to. Zeptejte se dětí, jak jsou na tom. Také řešíme opravy - zase, ne u všech, ale je to o mnoha slovech a promluvách o tom, že je třeba opravovat chyby, proč, je to také o mnohém připomínání konkrétním dětem, ale je to jako se vším - doporučuju, navrhuju, nabízím - je to na nich.
Úterní sněm vedla Terka. Vybrala hezkou hru a jsem ráda, že se všichni zapojili. Pak se ale řešili spory mezi skupinkou dětí a jedním žákem. Nechte si vyprávět, jak to bylo a koho se to týkalo. Je to umění diplomacie (které bych moc ráda uměla) nerozhádat děti ještě víc, hledat kroky k dohodě a k dohodě vůbec dojít. Opravdu si nechte vyprávět.
Děti pracují na mnoha zadaných úkolech. Úterý bylo plné práce na erbu, rodokmenu, mnozí začali pracovat na vyplňování bublin myšlenkové mapy na vodu a rybník, viděla jsem, že se pracovalo na prezentacích. To vše se dělo v úterý, ale také se opakovalo na středeční a čtvrteční prověrky.
Středa a matematika. Rozdíl mezi dětmi byl - co se týká dokončení práce velký. Někomu stačilo 20 minut na vypracování celého opakování, jiný potřeboval mnohem déle. Samozřejmě, že šesťáci toho měli nejvíc, mnoho počítání a rýsování, tak se to nedá srovnávat, podobné rozdíly byly ale i mezi dětmi jednoho ročníku. Zajímavé - přestože byla kontrolka oznámená dostatečně dopředu, i tak chybělo několikero pravítek a kružítek, také jedno pero. S průvodkyněmi jsme se rozdělily na kontrolu práce s dětmi. Už ji mám opravenou - nedopadlo to neočekávaně. Poctivá práce se vždy vyplatí.
S češtinou to bylo podobné. Ve středu měly děti velkou chuť jít o monteklubu ven, tak bylo fajn, že jsme mohli.
Čtvrtek odpoledne byl hudební - zazpívali a zahráli jsme si dvě kapří písničky.
Kapří písnička Šesťáci se zase od Ivy dozvídali informace o starověké Indii.
V pátek jsme započali naše veledílo - začali jsme šít polštářky. Děkuju, že všichni měli z čeho a čím šít. Komu něco chyblo, půjčil si. Bylo to intenzivní. No a po přestávce si děti zkusily, jaké to je, když je někdo hluchý, němý, po úraze ruky nebo na vozíčku.
Bylo toho hodně. Podívejte se na fotky, nechte si vyprávět. Je co.
Hezký víkend.
Martina