Zpět

19. týden - zpráva

Se čtvrťáky jsme pracovali na opakování, které je potřeba vždy a po prázdninách zvlášť. Začínáme nové téma školních předmětů. Cvičíme tvorbu vět, často se stává, že je vynechané sloveso, tady bude potřeba ještě procvičovat. Stejně tak rozpomenout se na řadové číslovky je pro některé trochu oříšek. Většinou ale stačí lehce připomenout a ozve se krásné: "Aha!" a není třeba říkat víc.
Martina a Jana
S pár dětmi, které nejely na hory, jsme si povídali o Vánocích nejen u nás a v anglicky mluvících zemích, ale i na Ukrajině. Opakovali jsme také minulý čas slovesa "to be" a dívali se na Stevovy zimní příhody. Po domluvě s dětmi jsme jim do plánu na tento týden dala pdf verzi učebnice. Kdo chce, může s ní doma pracovat. Dáša
Šesťáci se snažili tento týden nastartovat pracovní tempo (někteří). Začali jsme nové téma v L3 (přítomný čas prostý, denní činnosti). Většina z dětí se zúčastnila výkladu na toto téma. V úterý je čeká kontrola první lednové věty týdne a ve čtvrtek krátký test na slovní zásobu a gramatiku L3A-B.  Helča
19. týden byl kratší, ale velmi pestrý. Nesešli jsme se všichni, někteří páťáci využili možnosti odjet na hory. V úterý jsme si povídali o Vánocích. Co bylo nejvtipnější, čím byly hezké, dorozdali si dárky a zhodnotili předvánoční trh. Ve středu jsme byli na moc hezkém vyprávění Tadeáše Šímy o cestování po Africe. Myslím, že se to dětem hodně líbilo, bylo mnoho otázek. Tadeáš povídal i o tom, že kromě cestování chce také pomáhat některým lidem, jako třeba jeho postiženému kamarádovi Adamovi. Vymyslel pro něj projekt Pohlednice pro Adama, do něhož bychom se také rádi zapojili. Pokud seženeme dostatek prostředků (jedna pohlednice stojí 250 Kč), můžeme si na naši velkou mapu nalepit pohlednice z celého světa, které nám za část peněz Tadeáš ze svého cestování pošle. Příští týden se domluvíme, zda bychom mohli na tento projetk věnovat i část peněz z trhu.
Odpoledne všichni páťáci a čtvrťáci slyšeli prezentaci o egyptském faraonovi, který si chtěl změřit plochu pozemku a jak na to jeho rádcové přišli. Vyvodili jsme tedy vzorec pro obsah čtverce a obdélníku. Páťáci pak počítali obsah složitých útvarů a někdo dokonce měřil naši třídu, aby zjistil, kolik metrů čtverečných koberce je na ni potřeba. Pak jsme s Ivou uvedli další velké téma, kterým je rybník. Mohli jsme pak vidět všude děti, jak si kreslí velké myšlenkové mapy, jsem zvědavá, jestli jim nadšení vydrží, i když je budou doplňovat informacemi. 
V pátek jsme si zazpívali se Třemi králi, někdo mohl strávit hodinku pozorováním ptáků na krmítku, určitě ale děti viděly program s názvem Tonda Obal.
K tomu Jůlča povídala o egyptském sochařství, Matouš o staviteství v Mezopotámii, Martin V. a Vavřinec přednesli aktualitu, Mikuláš prezentoval knihu Deník malého poseroutky.
V třídním sněmu jsme si zkusili, jestli se společenství Atlantidy dokáže dohodnout stejně jako to musí udělat jakékoliv společenstvo - třeba rybníka. I když měl Sebastian potřebu do dětí strkat, tak ozdravit (převrátit) rybník (látku) dokázali nakonec všichni.
Byl to hezký týden
Martina
P.S.1 Mám prosbu. Nedokážu fotit, když dělám prezentace pro děti a asistentka nemá možnost fotit ze svého mobilu. Kdybyste měl někdo doma volný foták s kartou, který už nepotřebujete, protože třeba fotíte na mobil, moc by se nám do třídy foťák hodil.
P.S. 2 Moc ráda pro vás píšu zprávy, ale nechtěla bych si je psát jenom pro sebe. Můžete mi prosím napsat zprávu (kdo to ještě neudělal), zda jsou pro vás zprávy smysluplné, případně co byste v nich ještě potřebovali? Děkuji.

webdesign by Lewest.cz