Zpět

10. týden - zpráva

V minulém týdnu jsme se rozloučili s Judith. Odletěla na Bali a moc se jí nechtělo. Píše zprávy a myslím, že se má dobře. Na fotkách se můžete podívat na jednu její snídani a domeček s palmami, který nám poslala.

Judith odletěla, Sebastián přiletěl. Jakoby tu byl odjakživa.

Týden byl opakovací. Slyšeli jsme "recitace" několika básní a čtení příběhů. Nad některými jsme se zasmáli, nad některými rozum stál. Se šesťáky jsme doplnili trojroční plány. Dokončovalo se a opakovalo. Ve středu matematika, ve čtvrtek čeština. Obojí jsme skvěle stihli i opravit. To jsem měla radost. 

Musím uznat, že se pracovalo. A když ne, tak se řeklo.

V úterý jsme měli třídní sněm. To jsou naše chvíle, kdy jsme jenom spolu a hrajeme cílené hry na důvěru, na poznávání, na kooperaci a pak řešíme společné problémy. To se musíme ještě učit. I společně hrát i společně řešit. Neurazit se, tolerovat, že je někdo jiný, nekřičet hned, když mám jiný názor, počkat, až někdo dořekne, poprosit, poděkovat, uklidit si po sobě, když vidím papír, seberu, i když není můj, úcta k pomůckám, ke knihám, k nábytku, k lidem - to všechno nás čeká a bude to mnoho práce.

Ve čtvrtek jsme si nastavili sloh měsíce.

V pátek děti slyšely příběh o vzniku písma a měly možnost si zkusit nějaké starodávné písmo napsat, zapečetit si obálku nebo napsat slovo wikipedie v různých písmech světa. Mikuláše a Vavříka od toho nešlo odtrhnout. Jak jsme bubnovali na cajony, se můžete podívat ve videu. Cajony 1   Závěr byl velkolepý - Sebastian vyprávěl o studijním pobytu v Americe. Bylo to moc hezký.

Byl hezký týden. Bylo toho mnoho, nedá se všechno napsat.

Máme tu skvělé děti.

Martina

Fyzika - pokračujeme ve zpracovávání tématu síla. Jana

Se čtvrťáky v angličtině pracujeme na řadových čislovkách a nových slovesech, většinou je to práce radostná, povídání o narozeninách děti baví. Práce v sešitu je pro některé těžký úkol a pro jiné příjemnou výzvou, je vidět, kdo se angličtině věnuje i mimo školu. Stejně jako i v jiných předmětech se učíme respektovat vzájemné rozdíly. J. a M.
Páťáci se v Unit 2 věnují minulému času slovesa být - was, were. Procvičujeme s písničkou, při vyprávění i s kartami. To vše mohou děti dělat i doma. Připravujeme se na kontrolky, které děti čekají příští týden. Ve středu s Lenkou zpívali Halloweeenské písně, vyplňovali pracovní list a vybarvovali obrázek. D.
Šesťáci v angličtině procvičovali vyjádření vlastnictví (vazba I've got- mám), popisovali svůj pokoj (nábytek, vybavení) a ptali se navzájem. Pracovali s větou týdne (ne všichni ji splnili). Poslouchali s porozuměním. Ve čtvrtek někteří využili možnost zúčastnit se výkladu o použití slov some/any (nějaký/žádný) a neurčitého členu (a/an). H.

 

 

 

webdesign by Lewest.cz