Zpět

6. týden - zpráva

Týden byl bohatý na všechno. Psali jsme opakování z matematiky i českého jazyka. Myslím, že se dobře ukázalo, kdo pracoval na všech doporučených úkolech, protože i když se mu to třeba úplně nepovedlo, mohl mít alespoň dobré svědomí. Začal nový měsíc, tedy nová témata. V oblasti přírody jsme si začali povídat o rostlinách rostoucích v lese. Děti měly možnost napsat otázky, na které by rády (na téma rostliny v lese) znaly odpověď. Také se mohly napsat na projekty. To velmi využily nejstarší děti. Začala vznikat velká díla na téma krytosemenné rostliny (obě Julie se Sofií) a korýši a měkkýši (Matouš a spol). V poznávačce se poznávaly rostliny lesa. V prezentacích děti mohly rýsovat kolmice, zopakovaly si grafický součet a rozdíl úseček, tvořily nová slova a šesťáci slyšeli rozdíl mezi podstatnými jmény pomnožnými, hromadnými, látkovými a převáděli jsme jednotky obsahu. Nebylo toho málo, ale jak jsem viděla, bylo i dost času na volnou práci. Ta v některých cvhílích byla kouzelná - to když děti věděly, co mají dělat, ale hlavně - dělaly to! To se stalo v týdnu několikrát. Úterní čtenářskou dílnu využili jen někteří, práce na projektech zaujala natolik, že jí chtěli věnovat i čas čtenářské dílny. Olinka s Terkou vedly třídní sněm. Ten byl také velmi plodný. Bylo tolik věcí k diskutování - jak to udělat, aby se na velkém sněmu sedělo v klidu, proč někdo potřebuje, aby byly zavřené dveře, že budeme vařit povidla a jsou potřeba sklenice a vyvstaly ještě další věci k řešení. V pátek jsem vyprávěla třetí kosmický příběh o darech, které dostal člověk, aby mohl být člověkem na Zemi. Přešli jsme tedy plynule od vzniku a vývoje života na zemi 2. příběhu k vývoji člověka. Pak jsme vyrazili ven vyrábět pravěké hudební nástroje. Sešli jsme se u totemu, Tom ukázal, jak se pracuje s železnými nástroji, ohraničili jsme si pravěké africké území, řekli si, že můžeme využít i archeologických vykopávek jiných pravěkých prapředku, které jistě najdeme. 90 minut se pak řezalo, zatloukalo, vázalo bizoními šlachami a vznikaly přerůzné věci. Kromě klaců, drhel, také sekera nebo hřeben. Zahráli jsme si na nástroje a vyrazili do školy.

Byl to hezký týden.

Martina

V angličtině jsme si tento týden zopakovali otázky a přivlastňovací zájmena (my, your, his, her, our, their). Naučili jsme se, jak říct, že něco někomu patří. Procvičili jsme si měsíce v roce a jejich zařazení k ročním obdobím. Zpívali jsme písničku s videem a tvořili jsme si vlastní obrázkový slovníček. Četli jsme krátké texty ze cvičebnice a naučili se říct, co máme na sobě.

Tento týden jsme hodnotili práci za září. Test na slovíčka většina zvládla velmi dobře. Hodnocení se objeví v brzké době na Bakalářích (technické problémy). Měsíční plán splnil málokdo. Shodli jsme se na tom, že v září je vše nové a je potřeba si na nový systém práce v angličtině zvyknout. Došlo i na sliby, že v říjnu to bude mnohem lepší. Větu týdne někteří žáci opět nesplnili. Je to škoda. Práce nad ní není složitá ani časově náročná. Její funkcí je celkové opakování právě probírané gramatické formy a slovní zásoby. Proto je pro nás tak důležitá.
Šesťáci si zopakovali vyjádření času, školních předmětů a dnů v týdnu. Hodně poslouchali s porozuměním. Příští týden je čeká souhrnné opakování první lekce (příprava na test).
S pozdravem.
Helena 

Fyzika/Chemie - Maty stihl aktualitu, Julča prezentaci o historii vývoje složení atomu. Následovala ukázka karate pro celé naše patro. Jana

webdesign by Lewest.cz