Týden byl bohatý na všechno. Psali jsme opakování z matematiky i českého jazyka. Myslím, že se dobře ukázalo, kdo pracoval na všech doporučených úkolech, protože i když se mu to třeba úplně nepovedlo, mohl mít alespoň dobré svědomí. Začal nový měsíc, tedy nová témata. V oblasti přírody jsme si začali povídat o rostlinách rostoucích v lese. Děti měly možnost napsat otázky, na které by rády (na téma rostliny v lese) znaly odpověď. Také se mohly napsat na projekty. To velmi využily nejstarší děti. Začala vznikat velká díla na téma krytosemenné rostliny (obě Julie se Sofií) a korýši a měkkýši (Matouš a spol). V poznávačce se poznávaly rostliny lesa. V prezentacích děti mohly rýsovat kolmice, zopakovaly si grafický součet a rozdíl úseček, tvořily nová slova a šesťáci slyšeli rozdíl mezi podstatnými jmény pomnožnými, hromadnými, látkovými a převáděli jsme jednotky obsahu. Nebylo toho málo, ale jak jsem viděla, bylo i dost času na volnou práci. Ta v některých cvhílích byla kouzelná - to když děti věděly, co mají dělat, ale hlavně - dělaly to! To se stalo v týdnu několikrát. Úterní čtenářskou dílnu využili jen někteří, práce na projektech zaujala natolik, že jí chtěli věnovat i čas čtenářské dílny. Olinka s Terkou vedly třídní sněm. Ten byl také velmi plodný. Bylo tolik věcí k diskutování - jak to udělat, aby se na velkém sněmu sedělo v klidu, proč někdo potřebuje, aby byly zavřené dveře, že budeme vařit povidla a jsou potřeba sklenice a vyvstaly ještě další věci k řešení. V pátek jsem vyprávěla třetí kosmický příběh o darech, které dostal člověk, aby mohl být člověkem na Zemi. Přešli jsme tedy plynule od vzniku a vývoje života na zemi 2. příběhu k vývoji člověka. Pak jsme vyrazili ven vyrábět pravěké hudební nástroje. Sešli jsme se u totemu, Tom ukázal, jak se pracuje s železnými nástroji, ohraničili jsme si pravěké africké území, řekli si, že můžeme využít i archeologických vykopávek jiných pravěkých prapředku, které jistě najdeme. 90 minut se pak řezalo, zatloukalo, vázalo bizoními šlachami a vznikaly přerůzné věci. Kromě klaců, drhel, také sekera nebo hřeben. Zahráli jsme si na nástroje a vyrazili do školy.
Byl to hezký týden.
Martina
V angličtině jsme si tento týden zopakovali otázky a přivlastňovací zájmena (my, your, his, her, our, their). Naučili jsme se, jak říct, že něco někomu patří. Procvičili jsme si měsíce v roce a jejich zařazení k ročním obdobím. Zpívali jsme písničku s videem a tvořili jsme si vlastní obrázkový slovníček. Četli jsme krátké texty ze cvičebnice a naučili se říct, co máme na sobě.
Fyzika/Chemie - Maty stihl aktualitu, Julča prezentaci o historii vývoje složení atomu. Následovala ukázka karate pro celé naše patro. Jana
webdesign by Lewest.cz