Zpět

Houby, husto s logem

Vážení rodiče, při fyzice a chemii jsme si řekli, jaké sešity potřebujeme, kde najdeme u nás na patře literaturu, kterou bychom mohli potřebovat, jak to bude s žákovskými pokusy během roku a jaké další činnosti nás čekají. Povídali jsme o fyzice a chemii – čím se tyto obory zabývají, začali jsme rozlišovat pojmy těleso a látka. Již příští týden bude pro nás mít jeden žák aktualitu. Hezký víkend. Jana Hronová

V hodinách angličtiny jsme začali zlehka opakováním slovní zásoby ze závěru minulého školního roku - oblečení a roční období. Seznámili jsme se blíže s větou týdne, kterou budou děti nadále zpracovávat samostatně v rámci volné práce. Učíme se pomocí her, písní, videí a také prací s obrázkovými kartami a cvičebnicí.

Tento týden jsme si představili nový studijní materiál (více informací naleznete v příloze). Šesťáci opakovali osobní otázky, vytváření přídavných jmen od názvů států a hodně poslouchali nahrávky namluvené rodilými mluvčími. Poté měli zhodnotit (ne)pravdivost tvrzení vycházející z poslechu. Pro někoho to bylo dost obtížné. Budeme se na tyto aktivity zaměřovat.  
      Představili jsme si první větu týdne. V úterý (20/9) si ji projdeme a zhodnotíme její obtížnost.  Nová věta týdne bude vždy v úterý a děti budou mít týden na to, aby vyplnily úkoly s ní spojené.  Příští týden nás čeká opakování slovesa být a slovíček (rodina, pocity, přídavná jména).
 
Hezký víkend
Helena   

Byl to první pracovní týden. Byl ve znamení pochopení nových principů práce. Byl velmi radostný!  Děti (někdo už dávno, někdo později, někdo zvládne časem) si plánují svou práci na základě nabídek prezentací, měsíčního plánu a týdenní práce. Prezentace jsou nabízeny víckrát než jednou. Jsme tým třech tříd, třech průvodkyň a děti si mohou zvolit, jestli půjdou na stejnou prezentaci např. v pondělí, úterý nebo ve středu, jestli půjdou vůbec (např. pokud je doporučenápro jiný ročník). Tabulka záznamu shlédnutých prezentací se také plní, to znamená, že děti pochopily, k čemu slouží. Ve třídě visí měsíční plán + přesný seznam všeho, co je potřeba v týdnu či měsíci zvládnout. Je v tom mnoho volby, ale je jasně dané, co je potřeba. To se v tomto týdnu někomu podařilo, jinému míň. Snahu ale vidím u všech. Také jsme si řekli, že školní práce patří především do školy. Přestože to možná pro náhodného kolmejdoucího vypadá jako chaotické pobíhání, děti vědí, kde kde mají být. Ledasco se ještě ujasňuje, občas se hledá třída, kde se třeba učí angličtina, také odchody na tělocvik bylo třeba doladit a mnohé další, ale věřím, že to bude čím dál lepší.

Mám potřebu připomínat nejen rychlou, ale i dobrou práci. U některých jedinců to bude asi třeba častěji. Děti napsaly první pravopisné cvičení, rozcvičku týdne, mnozí zvládli i větu týdne, leckdo se pustil do sešitu nebo pracovního listu, několik dětí bylo na poznávačce, skupinka viděla dokument o lesních patrech, hledali jsme podle abecedy v jazykových příručkách, ví se, jak vypadá pohádka a někdo ji dokonce začal psát.

Ve čtvrtek jsme byli na houbách v předsálí Radničního sálu. Dozvěděli jsme se hodně zajímavých informací, které jsme ještě ve třídě zopakovali.

Často jsme diskutovali. Naposledy o logu třídy Atlantida. V tu chvíli tu bylo hodně husto. Myslím, že dobrý kolektiv vzniká společnými hezkými chvilkami, především ale těmi ne příliš hezkými, které nakonec dobře dopadnou. Myslím, že to byla přesně tato situace.

Ladíme se na práci a hlavně na sebe. Bude to ještě chvilku trvat, ale dobrá vůle je na všech stranách.

V Atlantidě jsou skvělé děti!

Hezký víkend.

Martina

 

(V úterý bude čtenářská dílna, vezměte si své knihy.

Ve čtvrtek se, věřím, sejdeme v 16 hodin na třídní schůzce.

Protože pracujeme často společně s dalšími třídami 2. trojročí, další fotografie najdete v jejich zprávách.  )

webdesign by Lewest.cz