Milí rodiče,
tento týden byl trochu jiný než ostatní. Tentokrát neprezentovali průvodci, ale děti. Své básně, svoji rétorickou improvizaci. Některé básničky byly krásné a dětem nevadilo, že jsem je dala parlamenťákům do jejich literárního projektu Slova tvoří svět. Rétorická improvizace neměla chybu. Všichni si troufli - někdo s přípravou, někdo bez ní, někdo 30 sekund, někdo dokonce i celou minutu - hovořit tak, aby to mělo hlavu a patu o něčem, co jsem si vylosoval.
Intimita byla milá, trošku se červenající, ale upřímná a opravdová - hlavně pak se čtvrťáky a páťáky.
No a vysvědčení ... bylo to hezké.
Mějte hezký prodloužený víkend.
A určitě si poslechněte nahrávky z rétorických cvičení!
Martina a Katka
AJ 4 (Helena)
Tento týden jsme hodně procvičovali (vyjádření času, právě probíhajícího děje), práce se dobře dařila. Dále mluvíme o vyjádření četnosti (jak dlouho …?). Děti ji vyjadřují pomocí slov: always, never, sometimes, usually a musí si uvědomit správný tvar slovesa: she never plays football atd. Větu týdne odevzdal opět jen málokdo. Pracujeme na stranách 29-30.
Hezký víkend.
Helena
AJ5
S páťáky jsme poslouchali písničku, díky které jsme procvičovali minulý průběhový čas (I was playing the harmonica…). Znovu jsme různými způsoby zkoušeli používat přítomný a minulý průběhový čas. Dětem to jde již velmi dobře. Ve WB jsme pracovali do strany 30.
Ještě jedna informace pro Jitky skupinu. Děti ví, že ze zdravotních důvodů, pravděpodobně celý únor, budu na pracovní neschopnosti. Zastupovat mě bude Mgr. Radvanovská.
Poklidné dny
Jitka a Steffi
AJ 6 (Jana)
Tento týden jsme procvičovali otázky s tázacími slovy (what, where, how long atd.), naučili jsme se některá přídavná jména a různé fráze, kterými se ptáme na názor, vyjadřujeme názor a souhlasíme či nesouhlasíme. Měli jsme velmi zajímavou a dlouhou diskuzi na různá témata, dětem se dařilo mluvit téměř plynně a obhajovat své názory, opravdu jim to moc šlo! Příští úterý je termín pro odevzdání měsíční práce.
Hezký zbytek týdne.
Jana
Tento týden jsme opakovali názvy zvířat a jejich popis. Zkoušeli jsme vytvořit myšlenkovou mapu a popsat svého zvířecího miláčka. Bohužel některé děti si myšlenkovou mapu vůbec nevytvořily. Procvičovali jsme čísla do 100 a pak i velká čísla. Seznámili jsme se s tvorbou otázek pomocí tázacích slov Where, What, How long atd. Děti mají vypracovat cvičení v PS str. 28 a str. 29/7.
Hezký den
Dana
webdesign by Lewest.cz