Ve středu jsme si šli v rámci tělocviku okysličit mozek a protáhnout svaly na Tankovku. Pro mnohé byla rychlá chůze velmi náročná, ale nakonec jsme se stihli vrátit včas.
Na třídnickém sněmu jsme si mj. povídali o Fóru zdravého města. I přes propagaci se se mnou nakonec zúčastnily pouze čtyři děti. Ve finále to vůbec nevadilo, protože se podporu Montessori 2. stupně podařilo dostat nejen od stolu školství do užšího výběru, ale dokonce toto téma společně s dalšími dvěma dosáhlo nejvyššího počtu hlasů. Teď nás ještě čeká ověřování přes internet a uvidíme, jak vše dopadne.
Ve čtvrtek jsme si oprášili znalosti o atmosféře, některé děti čerpaly do prezentací ze starších sešitů - super. Zjistili jsme, že poprvé jsme atmosféru řešili již v první třídě.
Pátečního deštivého počasí jsme využili k mikroskopování, což byla, k mému překvapení, pro některé velká nuda. Než jsme šli na oběd, podívali jsme se ještě na Cestománii o Indii a Číně.
Dáša
V tomto týdnu jsme procvičili a prozkoušeli numerické sčítání úhlů, ukázali jsme si grafické sčítání a odčítání úhlů, čeká nás ještě kontrolní práce na numerické odčítání úhlů v pondělí. Ve fyzice a v chemii se podobně jako v přírodopise věnujeme tématu voda. Ve fyzice jsme měřili objem kapalných a pevných těles odměrnými válci, učili se na nich správně odečítat a v chemii jsme si začali povídat o vodě z chemického hlediska. Abychom si navodili jarní náladu a ukázali si v praxi jak je voda nezbytná pro život, zasadili jsme několik fazolí a v příštích dnech budeme pozorovat skrze sklo lahví, jaké změny se budou dít.
Henrieta
Čeština určitě tak zábavná nebyla. Větným rozborem jsem nadšená asi jenom já. Přísudek jmenný se sponou, bez spony, slovesný – pro život zbytečné informace, pro přijímací zkoušky (bohužel) nikoliv. Doufám, že jednou někoho napadne udělat změnu, a aby spisovný český jazyk neumřel úplně, zmenší alespoň objem učiva pro základní školy. To je asi hudba budoucnosti. Nějak jsme se přísudkem individuálně nebo se mnou prokopali. Někteří už zvládli úvahu na vybrané téma. Četla jsem úvahu o českém školství a o montessori systému. Jsem zvědavá na ostatní děti. Protože Řecko, to je také Homér a protože Homér – to je Ilias a Trojská válka, četli jsme si o sporu Achilla s Agamemnónem. V historii jsme začali Řecko od Kréty a Mykén. Kuba nějak splácal prezentaci o paláci v Knóssu, bohužel tak, že to málokdo pochopil a ani Kuba sám netuší, o čem to bylo.
No a kromě toho všeho jsme začali procvičovat šití na šicím stroji a Kuba s Ondrou a pak i Matějem dokončovali opletení klece pro potkany.
Na třídnickém sněmu, který vedla tentokrát Kaya, jsme probírali Fórum města Prachatice, přespávání, kapelu a další důležité věci. V pátek v monteklubu tu byl blahodárný klid. Všem vrtal hlavou pracovní list z čj, využili tedy času a mě. Hodně se pracovalo.
Mějte hezký víkend.
Martina
webdesign by Lewest.cz