Třídní schůzky a konzultace o prospěchu a chování ve školním roce 2024 -2025
Termíny třídních schůzek : 26.9.2024 + plenární zasedání, 12.6. 2025
Termíny konzultací : 14.11.2024, 16.1.2025, 10.4.2025
Konzultace pořádáme formou tripartity (triády) – to znamená, že vítáme setkání ve formátu – učitel – rodič – žák. Tomuto setkání předchází sebehodnotící dotazník, který může být pak při rozhovoru využit.
Konzultace pro rodiče o chování a prospěchu žáků formou tripartity (triády) jsou velmi důležité, protože umožňují aktivní zapojení všech tří klíčových účastníků výchovného procesu: rodičů, učitelů a žáka. Tento formát přináší několik výhod:
- Společné řešení problémů: Triáda umožňuje otevřenou a vyváženou komunikaci mezi rodiči, učitelem a žákem, což vytváří prostor pro konstruktivní diskusi o chování a prospěchu dítěte. Každý účastník přináší svou perspektivu a společně se hledají způsoby, jak zlepšit situaci. To může pomoci odhalit konkrétní problémy a najít praktická řešení.
- Zodpovědnost a motivace žáka: Pokud je žák přítomen při konzultaci, má možnost aktivně se vyjádřit, což posiluje jeho zodpovědnost za vlastní chování a prospěch. Tato přítomnost může zlepšit motivaci žáka, protože vidí, že všichni záleží na jeho pokroku a podpoře.
- Lepší porozumění a prevence konfliktů: Když rodiče a učitelé vzájemně komunikují přímo, mohou lépe pochopit vzájemné obavy a potřeby. Děti mohou mít problémy, které dospělí nemusí vidět, a právě v přímé komunikaci se mohou objevit důležité informace. To pomáhá předcházet nedorozuměním a zbytečným konfliktům.
- Individuální přístup: Tento formát konzultace poskytuje prostor pro individuální a přizpůsobený přístup k potřebám konkrétního dítěte. Všichni účastníci mohou navrhnout specifické kroky a strategie, které odpovídají konkrétnímu dítěti, čímž se zvyšuje efektivita zlepšení jeho chování a prospěchu.
- Podpora pozitivních změn: Když jsou všechny strany na stejné vlně a souhlasí s konkrétními kroky a cíli, je větší pravděpodobnost, že dojde k pozitivním změnám v chování i výsledcích dítěte. Tripartita vytváří prostor pro dlouhodobější spolupráci, která vede k udržitelné změně.
Celkově tedy konzultace formou tripartity přináší komplexní přístup k podpoře žáků, zajišťuje koordinovanou spolupráci mezi rodiči, učiteli a žákem a podporuje řešení problémů efektivním a motivujícím způsobem.