Zpět

Konec dubna a začátek května

Ke konci dubna přišly nečekaně teplé a slunečné dny, které nás vylákaly ven. Na naší školní zahradě jsme tak mohli pokračovat v práci. Společně jsme opravovali bosochodník, prosévali zeminu od kamínků. Přesazovali jsme rostlinky, které s dětmi pozorujeme, jak rostou.  A protože teplota byla opravdu letní, přenesli jsme si i svačinky ven – pod altánek, kde chutnají ještě o trochu víc, než ve třídě.
     Mezi stromy jsme pověsili hamaky. Staly se oblíbeným místem k relaxaci. Na zahradě nás někdy navštíví i starší děti z Montessori základní školy – pozorujeme je při práci, učíme se od nich a někdy si s nimi i pohrajeme. To setkávání je pro děti  příležitostí vnímat celistvost naší Montessori „rodiny“. Společně jsme sledovali velké auto, které nám dovezlo hlínu na kopeček i deváťáky, kteří ji pomohli upravit.  Velkým dobrodružstvím byla stavba kuličkodráhy
z dřevěných žlábků. Děti samy hledaly, jak propojit jednotlivé části, aby kulička hladce sjížděla dolů – radovaly se z úspěchu a společně přicházely na řešení, když se něco nedařilo.
     Ve třídě jsme také objevovali nové pomůcky. V oblasti jazyka děti pracovaly s malou i velkou pohyblivou abecedou – skládaly slova podle předlohy i podle vlastní fantazie. Pokračovali jsme v psaní psacích písmen a trénovali jsme jemnou motoriku při práci s různými materiály.
     V matematice jsme se seznamovali s novou pomůckou na sčítání do 20, procvičovali jsme počítání do 10 a pracovali se smirkovými čísly, některé děti trénovaly psaní číslic.
     Angličtinář Tom rád tráví s dětmi čas i při práci v kuchyňce - třeba při přípravě zeleninového salátu. Mezi dětmi je oblíben, a zdá se, že kolikrát ani nepostřehnou, že vlastně mluví anglicky.
     Naši předškoláci chodí již od zápisu pravidelně do svých budoucích tříd v prvním trojročí. Také pokračují na vytváření  portfolia  – speciální složce, kterou si s sebou ponesou do prvního trojročí Montessori základní školy. Budou v něm také fotografie z letošního školního roku a autoevaluační dotazník, ve kterém děti samy hodnotí své dovednosti a klíčové kompetence. Portfolio se tak stává jejich osobní složkou – začátkem jejich cesty.
     A mezi tím vším jsme také připravovali srdíčka a vystřihovánku pro děti, které k nám přišli k  zápisu – látková srdíčka děti naplnily vatelínem a voňavou levandulí. Děti u zápisu z nich měly radost.
     V dalších dnech nás čeká i  venkovní dílna, kde si děti budou moci vyzkoušet práci se dřevem i dalšími přírodními materiály a opravdovým nářadí.

 

webdesign by Lewest.cz