Nadále i v tomto měsíci se většina žáků chovala i pracovala podle školního řádu - jejich školní práce splňovala požadavky správného školáka, jejich domácí příprava byla na slušné úrovni, přestávky prožívali podle pokynů školního řádu, pracovali podle pokynů učitelů a s těmito žáky nebyly v tomto měsíci žádné nebo jen minimální problémy. U této skupiny žáků není co vytýkat, neboť spolupráce s nimi byla i v únoru vcelku dobá. Na druhé straně stojí několik jejich spolužáků - výhradně chlapců, se kterými se spolupracuje jen velmi obtížně. V jednotlivých vyučujících hodinách ( u různých učitelů ) byli velmi často slovně i písemně napomínáni za vyrušování při výuce a častou nepozornost, za zapomínání vypracování domácích úkolů a pomůcek na výuku. Přestávky v jejich podání bývají dosti hlučné, nereagují na napomínání padagogického dozoru, přestávky věnují převážně hrám a mobilním telefonům, přípravou na další hodinu se nezabývají - vše řeší až po zazvonění ( příprava, pití, záchod, služby, svačina ). U některých se projevila zvýšená agresivita ke spolužákům. Prospěchové výsledky těchto chlapců upadají a dokonce je jim tato situace okolo známek lhostejná. S těmito žáky se opravdu těžko spolupracuje a trpí tím také jejich okolí - tedy spolužáci. Rodiče problémových žáků jistě vědí o těchto častých prohřešcích svých dětí vůči školnímu řádu, neboť žákovské knížky daných žáků se plní poznámkami od učitelů, kteří s nimi přicházejí do styku. V posledním období není dne, abych neřešil další vzniklou negativní situaci okolo těchto chlapců ( německý jazyk, pracovní výchova, hudební výchova, jídelna, šatny, náboženství, tělesná výchova, krádeže, fyzické ubližování,ničení věcí spolužákům atd.) Žádám rodiče všech chlapců, kterých se pohoršení kázně i prospěchu týká, o spolupráci, která povede ke zlepšení současné atmosféry v třídním kolektivu. Všichni víte, že z minulosti si tato třída nese špatnou pověst - tu ale vytváří pouze několik jedinců třídy.
třídní učitel
webdesign by Lewest.cz