Zpět

Ohlédnutí za zářím.

Během září jsme společně opakovali učivo předešlých ročníků. Zjišťoval jsem úroveň již získaných vědomostí a dovedností jednotlivých žáků a pozoroval jsem kázeň a vzájemné vztahy mezi dětmi ve třídě. Mohu konstatovat, že žáci jsou na různé úrovni sledovaných oblastí - což je zcela přirozené. Tvoří poměrně kompaktní třídní kolektiv, občas s náznaky nevhodných vztahů mezi sebou, během vyučování jsou někteří žáci nepozorní, někteří málo aktivní, u některých žáků se objevuje slabá domácí příprava na výuku. Nešvarem je velice časté zapomínání pomůcek a vypracovaných domácích úkolů - opět se týká pouze vybraných žáků. Je ale i mnoho žáků - studentů, kteří  si svědomitě pravidelně plní domácí přípravu na výuku, ve škole jsou pozorní a v hodinách aktivní a pečliví. Mezery se nachází také v plnění povinností služeb / tabule, sešity, pořádek /. Mezi dětmi jsou značné rozdíly v pracovních návykách - někdo je pečlivější, jiný méně. Na závěr mohu konstatovat, že úroveň kázně se oproti loňskému školnímu roku viditelně zlepšila, lépe se pracuje se žáky při vyučování, výuka již nebývá neustále přerušovaná napomínáním jednotlivců - tím je výklad učiva pro žáky hodnotnější. Mrzí mne ale, že v hodinách jiných vyučujících nedokážou být žáci tak ukáznění, jako v hodinách třídního učitele - zde je ze strany některých problémovějších žáků co zlepšovat.

 

                                                 třídní učitel

webdesign by Lewest.cz