Ve 4. ročníku přibyl ke vzdělávání nový předmět a to vlastivěda. Tak jak název předmětu napovídá, vše se bude týkat nauky o naší vlasti. Začátky patří samozřejmě dějinám a historii. Od prvních hodin si ve vlastivědě povídáme o prvním osidlování našeho území před mnoha milióny let, o způsobu tehdejšího života pravěkých lidí, o způsobu jejich obživy, o jednoduchých zbraních potřebných k lovu, o vytváření primitivních příbytků a o mnohém dalším patřící k tomuto dlouhému období.
Pro zpestření výuky ve vlastivědě jsem požádal archeologa, pracovníka muzea v Prachaticích pana Parkmana, jestli by dětem v rámci jedné vyučovací hodiny neudělal zajímavou besedu k tomuto probíranému učivu. Jsem rád, že pan Parkman mé žádost vyhověl a včera přišel do naší třídy mezi žáky s opravdu zajímavým, poučným a pro děti tohoto věku vhodným povídáním, které doplňovalo informace, které žáci slyšeli v hodině vlastvědy. Své poutavé povídání doprovázel nejrůznějšími ukázkami z tehdejší doby, což ještě více přitahovalo pozornost dětí. Vzhledem k tomu, že není v silách, aby se do jedné vyučovací hodiny dalo obsáhnout období několika miliónů let, domluvit jsem se předem, že by takováto výchovně vzdělávací beseda pana Parkmana pokračovala za nějaký krátký čas ještě v jedné vyučovací hodině.
To, že beseda děti opravdu zajímala, bylo prezentováno jejich celohodinovou kázní a pozorným posloucháním nových zajímavostí tehdejší doby.
Panu Parmanovi děkuji za čas, který si pro nás udělal a za zajímavou hodinu, kterou pro děti připravil.
třídní učitel
webdesign by Lewest.cz