Zpět

Poděkování rodičům. (24.3.)

Vážení rodiče a milé děti.

V dnešní den jsem v daném časovém termínu na dvou stanovištích vybíral první zadané vyplněné pracovní listy. Chci tímto vyjádřit poděkování všem těm rodičům a v několika případech i žákům samotným, kteří mi vypracované úkoly přišli odevzdat. Celkem se mi jich sešlo 18 ( cením si tohoto počtu ) a to i do dojíždějících žáků. U 6 žáků prozatím písemnou zpětnou vazbu nemám, ale mohlo být mnoho nejrůznějších objektivních důvodů, proč se rodiče nebo žáci s vypracovanými listy nedostavili. Mohu se s těmito zástupci žáků setkat při dalším předávání úkolů, protože dnešní určitě nebylo během mimořádných prázdnin poslední.

Od zítra budu všechno pročítat a hodnotit a výsledky Vaší práce se dozvíte. Bohužel známky do Bakalářů z rozhodnutí ministerstva dávat nesmíme , ale pro mne budou důležitým ukazatelem pro Vaše hodnocení v tomto pololetí.

Chci také na tomto místě vyjádřit veliké poděkování rodičům za to, s jakou pečlivostí a pravidelností se svými dětmi doma pracujete podle mých instrukcí na web. stránkách naší třídy. Je mi zcela jasné, že suplování práce učitele je dosti obtížné. Musíte se vypořádat s domácím prostředím, které je pro výuku nevhodné - nemáte doma vhodné pomůcky a prostředky ke kvalitní výuce, ve škole je zavedený přesný režim daný pravidelným rozvrhem, děti nemají bohužel doma kolem sebe partu svých spolužáků,děti jsou v domácím prostředí logicky rozptylované různými vlivy, musíte se vypořádat s takovými výmluvami  TEĎ SE MI NECHCE, AŽ ZA CHVÍLI, UDĚLÁM TO ZÍTRA apod. a hlavně děti nemohou ven načerpat novou tvůrčí energii pro další činnosti. Práce ve školním prostředí  je samozřejmě pro děti přijatelnější - učitel reaguje při výkladu okamžitě na vzniklou situaci, třeba znovu a znovu opakuje svůj výklad nebo se zaměří pouze na tu část, která nebyla žáky pochopena. Žáci potřebují často pochvalu od učitele a třeba i ve chvíli, když se zrovna nedaří. Potřebují pro svou tvůrčí činnost okolní publikum ( spolužáky ), protože i oni velmi často ocení třeba potleskem žákovu aktivitu v hodině.

Učivo se snažím dětem na web. stránkách zadávat pravidelně každý pracovní den, nezapomínám na opakování nejrůznějšího již známého učiva, hlavně se soustředím na učivo nové. Nechci doma děti přetěžovat, ale musíme se za celou dobu nepřítomnosti ve školních lavicích někam pohnout. Snažím se nové učivo snad podrobně vysvětlovat na předložených listech tak, abyste byli schopni tuto látku s dětmi doma se naučit a procvičovat ji. Někdy se sejde zadané práce na jeden den více, jindy se snažím více ulehčit a třeba zadávám jen práci pro dobrovolníky. Ještě jednou děkuji Vám rodičům za to, co v tomto mimořádném období pro své děti děláte. Až pomine tato nelehká doba, rád své žáky opět přivítám ve školních lavicích a štafetu vzdělávání vašich ratoletí znovu přeberu podle zavedených každodenních školních pravidel.

                                                                                                 přeji všem hodně zdraví a pohody                      třídní učitel

webdesign by Lewest.cz