Dobrý den,
předně chci tímto poděkovat všem těm rodičům, kteří se zúčastnili poslední třídní schůzky a vyslechli si hodnocení tohoto školního roku. Všechny probírané body na této schůzce budou k dispizici na těchto webových stránkách k nahlédnutí a prostudování. U některých žáků třídy je potřeba v příštím školním roce podstatně zlepšit přístup ke školním povinnostem i domácí přípravu na výuku, u některých žáků proběhl školní rok ve vysoké kvalitě studenta 4. ročníku.
Výuka podle rozvrhu bude probíhat do úterý 27.6. (včetně). Nyní se budu soustředit se žáky na opakování, procvičování a upevňování probraného učiva ve 4. ročníku i v ročnících předcházejících. Je třeba, aby si děti uvědomily, že na již probrané učivo bude navazovat učivo nové v 5. ročníku i v ročnících dalších.
Ve středu 28.6. proběhne odevzdávání překontrolovaných učebnic. Podle vlastních zkušeností, si raději učebnice nechám do školy přinést o nějaký den dříve, nebudu riskovat, že v úterý je přinesou všichni a všechny.
Ve čtvrtek 29.6. budeme rozdávat učebnice 5. ročníku. Poté si uklidíme třídu před prázdninami.
V pátek 1. vučovací hodinu zhodnotím školní rok a práci jednotlivců s předáním vysvědčení. Obědy v tento den budou pro zájemce od 10.00 do 11.30 hodin.
Všechny tyto dny budeme výuku končit dříve - vše zapsáno v ŽK.
V případě nepřítomnosti žáka v poslední den školy, bude jeho vysvědčení vydáno pouze jeho zákonnému zástupci nebo na základě písemného svolení tohoto zástupce jiné osobě. Vysvědčení bude jinak ponecháno v kanceláři školy k pozdějšímu vyzvednutí. Učebnice do 5. ročníku budou takovémuto žákovi ponechány ve třídě - též k vyzvednutí.
třídní učitel
Boby probrané na třídních schůzkách :
INFORMACE PRO RODIČE
třídní schůzky 15.6.2023 2023 - třída 4.B
X zhodnocení průběhu školního roku, zamyšlení, co pozitivně změnit
pro příští školní rok
X velice hlučný, těžko zklidňující kolektiv ( neustálé mluvení a bavení se, časté nerespek-
tování školního řádu v této oblasti )
X děti nemají vžité školní návyky, které měli získat v 1. a 2. ročníku – bohužel pravdě-
podobně z důvodu dlouhodobé distanční výuky v obou ročnících, kdy většina výuky
probíhala v domácím prostředí. Žákům chybí dodnes získání těchto návyků přímo ve
školním prostředí a chybí i každodenní kontakt s učitelem i se spolužáky. V tuto době
se tvořil třídní kolektiv, ale žáci byli samotní v domácím prostředí a se spolužákem a
učitelem se setkávali pouze nepřímo přes distanční výuku
X celý kolektiv bývá v samotných vyučovacích hodinách na můj vkus dosti hlučný (po
konzultaci s ostatními učiteli jsem se ujistil, že i oni to vnímají stejně, dokonce stejná
situace byla i v předešlých ročnících. Hlučnost – vykřikování, povídání si, otáčení se
v lavicích, časté hledání v aktovkách, dotazy bez hlášení, celková nepozornost, odpo -
vídání jeden druhému bez svolení a s tím spojené napomínání a přerušování samotné
výuky atd.
X nepozornost v hodinách – jiné cvičení Dú, jinak napsané – ne podle zadání ve škole i
po vysvětlení a přesného zapsání do úkoláčku ( na zapsání nechávám čas, někteří si
nepíší nebo nemají kam )
X žalostná úprava v sešitech mnohých žáků, vůbec nemají úhledné písmo, některá pís -
mena se nadají vůbec přečíst, probíhá stále špatné psaní písmen : a-o, k-h,e-i, r-z, e-l
X častá nepozornost při výkladu učiva – mluví, kdo právě chce
X změny v zasedacím pořádku během školního roku – důvodem je
nekázeň jednotlivců
X mnohdy žáci vůbec neví, že k nim hovořím, jak to tedy vypadá při vnímání výkladu
nové látky
X dodnes v mnoha případech chybí lenoch, obaly sešitů i učebnic – vše mělo být splně -
no do 15. září
X učivo, které se naučí v hodinách nedokáží použít jinde, než v daném předmětu: např.
Čj - zápisky ve Vl a Př s mnoha chybami
X musím stále ale opravdu stále opakovat informace již mnohokrát řečené ( jak opravo -
vat diktáty, jak pracujeme v geometrii, odvzdávání testů a sešitů s Dú, zápisy do ŽK a
další)
X denně velice časté dotazy k již několikrát vyřčeným informacím – děti velice málo
vnímají a ukládají si to, co je jim stále opakováno
X značný problém s předkládáním omluvenek. U některých žáků a jejich rodičů vše
probíhá v souladu se školním řádem a dodržují v tomto směru předepsané termíny
(omluvenky nosí děti na úplně jiné dny, než které ve škole chyběly)
X píši e-maily s informacemi o probírané látce v době nepřítomnosti dětí ve škole – opět
u některých zbytečně ( zde jsou i zprávy o dalších testech a zkoušení)
X webové stránky třídy – čte pouze pro několik rodičů žáků třídy
X neodhlašování obědů v době nepřítomnosti žáka ve škole (dětem i rodičům neustále
připomínám)
X nepořádek v lavicích
X rok stálé napomínání stejných chlapců – jde hlavně o jejich nekázeň a hlučnost o přes -
távkách
X u mnohých žáků zapomínání důležitých pomůcek k výuce, časté zapomínání pomůcek
navíc mimo rozvrh na druhý den – přestože mají všichni zapsáno v úkoláčku
X objevuje se nevhodné (nenaučené) stolování při obědě (vidlička, nůž, přílohy se jí
napřed, nepoužívají nůž, pobaví se a odnášejí celé jídlo, stávají od jídla apod.)
X nebývají potřebné pomůcky na geometrii (trojúhelníky, gumy, kružítka – vraky, neoře-
zané tužky – tady chybí domácí příprava na druhý den)
X zapomínání učebnic a domácích sešitů v lavicích při odchodu domů – druhý den není
z těchto důvodů vypracován domácí úkol)
X neodevzdávání opravených diktátů, podepsaných testů, někteří mi už zpět testy ne -
vrací vůbec – těmto žákům jsem je přestal dávat k nahlédnutí rodičům (rodiče jsem
informoval)
X odevzdávání učebnic – nedůsledná kontrola doma ( zkušenosti s již odevzdanými učeb-
nicemi mám takové, že doma vůbec v některých případech kontrola před odevzdáním
neproběhne – takové učebnice v nevyhovujícím stavu jsou dětem vraceny opět domu
k následné kontrole.)
X podpisy rodičů v ŽK vedle informací, ne na nové řádce (škoda těchto řádek – místa pro
všechny informace za školní rok je málo)
X jsou tací, kteří podepíší ŽK v kolonku za celý týden, ale už si nepřečtou, co bylo za celý
týden do ŽK zapsáno jako nové informace
X gumovací pera – neštěstí pro zvládnutí krasopisného písma (děti jen gumují a gumují
– málo nezvládnou napsat na poprvé, setkávám se s velice ledabylým písmem – často
se nadá ani přečíst )
X v opisovaných textech bývá poměrně dost chyb – opět záleží na nepozornosti a roz -
ptylování se při samotné práci, žáci si nedokáží po sobě chyby najít
X jména a datum na testech občas chybí, i když je určen čas na zapsání příjmení a datu-
mu (tento čas někteří věnují jiným činnostem)
X při počtu 20 žáků ve třídě je velká absence žáků – ve třídě jsme se sešli společně jen pár
dnů v roce (poprvé v polovině ledna)
X informace k financím za pomůcky v příštím školním roce (sešity, apod.) – rodiče pode-
psali a berou na vědomí
X zavedení školní poklady pro placení školních akcí – bližší informace k přihlášení, vklá -
dání peněz na účet atd. budou mít rodiče k dispozici se začátkem školního roku.
X návykové látky – KRATOM (automat v PT), ve spojitosti třeba s malým množstvím
alkoholu může být smrtelné-informace pro rodiče, dětem zatím neříkat nebo nechat
na uvážení rodičů.
X chválím všechny za pravidelnou docházku na hodiny doučování, oceňuji docházku
dobrovolníků, kteří sem přichází z důvodu doplnění si učiva po nepřítomnosti ve škole
nebo z důvodu doplnění si vědomostí nového učiva po výkladu v hodině. Některým
žákům doučování pomáhá při zlepšování prospěchu, u některých pomáhá doučování
před zhoršováním známek.
X chválím děti za pečlivý každodenní úklid v šatně
X chválím některé žáky za plnění povinností služeb ve třídě
X v třídním kolektivu jsou dobří studenti jak z pohledu prospěchu tak z pohledu kázně,
domácí přípravy, dobrovolného plnění mimoškolních činností, vyjadřování a celkové
úrovně vystupování. Na tyto žáky se mohu kdykoliv obrátit s různými žádostmi a po -
mocí na školní úrovni.
X chválím žáky za pěkné vzájemné kamarádské vztahy mezi sebou ( občas jsou lehce
některými jedinci porušovány – po napomenutí dochází ke zklidnění situace, dosud
jsem neřešil v tomto směru nic závažného kázeňským postihem)
třídní učitel
webdesign by Lewest.cz