Zpět

Třídní schůzky a poslední dny ve škole. (16.6.)

Dobrý den,

předně chci tímto poděkovat všem těm rodičům, kteří se zúčastnili poslední třídní schůzky a vyslechli si hodnocení tohoto školního roku. Všechny probírané body na této schůzce budou k dispizici na těchto webových stránkách k nahlédnutí a prostudování. U některých žáků třídy je potřeba v příštím školním roce podstatně zlepšit přístup ke školním povinnostem i domácí přípravu na výuku, u některých žáků proběhl školní rok ve vysoké kvalitě studenta 4. ročníku.

Výuka podle rozvrhu bude probíhat do úterý 27.6. (včetně). Nyní se budu soustředit se žáky na opakování, procvičování a upevňování probraného učiva ve 4. ročníku i v ročnících předcházejících. Je třeba, aby si děti uvědomily, že na již probrané učivo bude navazovat učivo nové v 5. ročníku i v ročnících dalších.

Ve středu 28.6. proběhne odevzdávání překontrolovaných učebnic. Podle vlastních zkušeností, si raději učebnice nechám do školy přinést o nějaký den dříve, nebudu riskovat, že v úterý je přinesou všichni a všechny.

Ve čtvrtek 29.6. budeme rozdávat učebnice 5. ročníku. Poté si uklidíme třídu před prázdninami.

V pátek 1. vučovací hodinu zhodnotím školní rok a práci jednotlivců s předáním vysvědčení. Obědy v tento den budou pro zájemce od 10.00 do 11.30 hodin.

Všechny tyto dny budeme výuku končit dříve - vše zapsáno v ŽK.

V případě nepřítomnosti žáka v poslední den školy, bude jeho vysvědčení vydáno pouze jeho zákonnému zástupci nebo na základě písemného svolení tohoto zástupce jiné osobě. Vysvědčení bude jinak ponecháno v kanceláři školy k pozdějšímu vyzvednutí. Učebnice do 5. ročníku budou takovémuto žákovi ponechány ve třídě - též k vyzvednutí.

                                                                                                            třídní učitel

 

Boby probrané na třídních schůzkách :

INFORMACE  PRO  RODIČE 
třídní schůzky 15.6.2023  2023  -  třída 4.B

 X    zhodnocení průběhu školního roku, zamyšlení, co pozitivně změnit
       pro příští školní rok

X    velice hlučný, těžko zklidňující kolektiv ( neustálé mluvení a bavení se, časté nerespek-    
      tování školního řádu v této oblasti )

X    děti nemají vžité školní návyky, které měli získat v 1. a 2. ročníku –  bohužel pravdě-
      podobně z důvodu dlouhodobé distanční výuky  v obou ročnících, kdy většina výuky
      probíhala v domácím prostředí. Žákům chybí dodnes získání těchto návyků  přímo ve
      školním prostředí a chybí i každodenní kontakt s učitelem i se spolužáky.  V tuto době
      se tvořil třídní kolektiv, ale žáci byli  samotní v domácím prostředí a se spolužákem a
     učitelem se setkávali pouze nepřímo přes distanční výuku

X    celý kolektiv bývá v samotných vyučovacích hodinách na můj vkus dosti hlučný (po
      konzultaci s ostatními učiteli jsem se ujistil, že i oni to vnímají stejně, dokonce stejná
      situace byla i v předešlých ročnících. Hlučnost – vykřikování, povídání si, otáčení se
      v lavicích, časté hledání v aktovkách, dotazy bez hlášení, celková nepozornost, odpo -
      vídání jeden druhému bez svolení a s tím spojené napomínání a přerušování samotné
      výuky atd.

X    nepozornost v hodinách – jiné cvičení Dú, jinak napsané – ne podle zadání ve škole i
      po vysvětlení a přesného zapsání do úkoláčku ( na zapsání nechávám čas, někteří si
      nepíší nebo nemají kam )

X    žalostná úprava v sešitech mnohých žáků, vůbec nemají úhledné písmo, některá pís -
      mena se nadají vůbec přečíst, probíhá stále špatné psaní písmen : a-o, k-h,e-i, r-z, e-l

X    častá nepozornost při výkladu učiva – mluví, kdo právě chce

X    změny v zasedacím pořádku během školního roku – důvodem je
       nekázeň jednotlivců

X    mnohdy žáci vůbec neví, že k nim hovořím, jak to tedy vypadá při vnímání výkladu
      nové látky

X    dodnes v mnoha případech chybí lenoch, obaly sešitů i učebnic –  vše mělo být splně -
       no do 15. září

X    učivo, které se naučí v hodinách nedokáží použít jinde, než v daném předmětu: např.
      Čj  - zápisky ve Vl a Př s mnoha chybami

X   musím stále ale opravdu stále opakovat informace již mnohokrát řečené ( jak opravo -
     vat diktáty, jak pracujeme v geometrii, odvzdávání testů a sešitů s Dú, zápisy do ŽK a
     další)

X    denně velice časté dotazy k již několikrát vyřčeným informacím – děti velice málo
      vnímají a ukládají si to, co je jim stále opakováno

X    značný problém s předkládáním omluvenek. U některých žáků a  jejich rodičů vše
      probíhá v souladu se školním řádem a dodržují v tomto směru předepsané termíny
     (omluvenky nosí děti na úplně jiné dny, než které ve škole chyběly)

X    píši e-maily s informacemi o probírané látce v době nepřítomnosti dětí ve škole – opět
      u některých zbytečně ( zde jsou i zprávy o dalších testech a zkoušení)

X    webové stránky třídy – čte pouze pro několik rodičů žáků třídy

X    neodhlašování obědů v době nepřítomnosti žáka ve škole (dětem i rodičům neustále
      připomínám)

X    nepořádek v lavicích

X    rok stálé napomínání stejných chlapců – jde hlavně o jejich nekázeň a hlučnost o přes -
       távkách

X    u mnohých žáků zapomínání důležitých pomůcek k výuce, časté zapomínání pomůcek
       navíc mimo rozvrh na druhý den – přestože mají všichni zapsáno v úkoláčku

X    objevuje se nevhodné (nenaučené) stolování při obědě (vidlička, nůž, přílohy se jí
      napřed, nepoužívají nůž, pobaví se a odnášejí celé jídlo, stávají od jídla apod.)

X    nebývají potřebné pomůcky na geometrii (trojúhelníky, gumy, kružítka – vraky, neoře-
      zané tužky – tady chybí domácí příprava na druhý den)

X    zapomínání učebnic a domácích sešitů v lavicích při odchodu domů – druhý den není
       z těchto důvodů vypracován domácí úkol)

X    neodevzdávání opravených diktátů, podepsaných testů, někteří mi už zpět testy ne -
      vrací vůbec – těmto žákům jsem je přestal dávat k nahlédnutí rodičům (rodiče jsem
      informoval)

X    odevzdávání učebnic – nedůsledná kontrola doma ( zkušenosti s již odevzdanými učeb-
       nicemi mám takové, že doma vůbec v některých případech kontrola před odevzdáním
       neproběhne – takové učebnice v nevyhovujícím stavu jsou dětem vraceny opět domu
       k následné kontrole.)

X    podpisy rodičů v ŽK vedle informací, ne na nové řádce (škoda těchto řádek – místa pro
       všechny informace za školní rok je málo)

X   jsou tací, kteří podepíší ŽK v kolonku za celý týden, ale už si nepřečtou, co bylo za celý
     týden do ŽK zapsáno jako nové informace

X    gumovací pera – neštěstí pro zvládnutí krasopisného písma (děti  jen gumují a gumují
       – málo nezvládnou napsat na poprvé, setkávám se s velice ledabylým písmem – často
      se nadá ani přečíst )

X    v opisovaných textech bývá poměrně dost chyb – opět záleží na nepozornosti a roz -
      ptylování se při samotné práci, žáci si nedokáží po sobě chyby najít

X    jména a datum na testech občas chybí, i když je určen čas na zapsání příjmení a datu-
      mu (tento čas někteří věnují jiným činnostem)

X   při počtu 20 žáků ve třídě je velká absence žáků – ve třídě jsme se sešli společně jen pár
     dnů v roce (poprvé v polovině ledna)

X   informace k financím za pomůcky v příštím školním roce (sešity, apod.) – rodiče pode-
     psali a berou na vědomí

X   zavedení školní poklady pro placení školních akcí – bližší informace k přihlášení, vklá -
      dání peněz na účet atd. budou mít rodiče k dispozici se začátkem školního roku.

X    návykové látky – KRATOM (automat v PT), ve spojitosti třeba s malým množstvím
      alkoholu může být smrtelné-informace pro  rodiče, dětem zatím neříkat nebo nechat
      na uvážení rodičů.

X    chválím všechny za pravidelnou docházku na hodiny doučování, oceňuji docházku
      dobrovolníků, kteří sem přichází z důvodu doplnění si učiva po nepřítomnosti ve škole
      nebo z důvodu doplnění si vědomostí nového učiva po výkladu v hodině. Některým
      žákům doučování pomáhá při zlepšování prospěchu, u některých pomáhá doučování
      před zhoršováním známek.

X    chválím děti za pečlivý každodenní úklid v šatně

X    chválím některé žáky za plnění povinností služeb ve třídě

X    v třídním kolektivu jsou dobří studenti jak z pohledu prospěchu tak z pohledu kázně,
      domácí přípravy, dobrovolného plnění mimoškolních činností, vyjadřování a celkové
      úrovně vystupování. Na tyto žáky se mohu kdykoliv obrátit s různými žádostmi a po -
       mocí na školní úrovni.

X    chválím žáky za pěkné vzájemné kamarádské vztahy mezi sebou ( občas jsou lehce
      některými jedinci porušovány – po napomenutí dochází ke zklidnění situace, dosud
      jsem neřešil v tomto směru nic závažného kázeňským postihem)


                                                                                             třídní učitel

                            

 

 

webdesign by Lewest.cz