Zpět

Učivo na duben a pár dalších informací. (1.4.)

Posílám přehled naplánovaného učiva na měsíc duben.

Čj   -   za stálého procvičování a opakování skloňování podstatných jmen již všech rodů,
            budeme začínat s učivem o slovesech. Nejdříve si společně zopakujeme vše, co o
            slovesech již známe. Novým učivem bude tvar sloves - určitý a neurčitý, jedno - 
            duché a složené tvary sloves, zvratná slovesa. Postupně přejdeme na časování
            sloves v jednotlivých časech sloves. Ze strany žáků bude opět nutné věnovat učivu
            stálou pozornost pro jeho úspěšné zvládnutí.
            Vrátím-li se ještě ke skloňování podstatných jmen, ne všichni žáci věnovali
            tomuto učivu patřičnou pozornost během výkladu, při společných kontrolách
            napsaných cvičení i při domácí přípravě včetně vypracovávání domácích úkolů.
            Samozřejmě tato situace přinesla na konci období probíraného učiva o skloňo-
            vání podstatných jmen různé znalosti a vědomosti jednotlivých žáků. Ve škole
            jsem této látce věnoval opravdu mnoho času, zájem některých žáků v přijímání
            nových informací byl ale nedostačující.
       

M   -   Zopakujeme pro upevnění probraného učiva početní výkony s čísly většími než
           1 000 000 a začneme, pro žáky, se zcela novým učivem – ZLOMKY. Vysvětlíme si
           co vlastně zlomky jsou, jak na zlomky rozdělujeme celek a naučíme se vypočítat
           části z celků.
           S probíráním nového učiva budeme průběžně hodnotit vše, co již bylo v matema-
           tice probráno a je důležité pro další novou látku.

G   -   Vrátíme se zopakováním k rýsování kolmic a rovnoběžek, jelikož toto uplatníme
           při poznávání a rýsování rovnoběžníků. Znalosti z geometrie se nám hodí nyní v    
           učivu se zlomky.

Př   -   Zde si budeme povídat o ekosystému LOUKA a PARK. Jsem připraven tomuto
           tématu v případě vhodného počasí věnovat přírodopisnou vycházku.
           V případě časové rezervy bychom mohli začít ekosystém LIDSKÝCH OBYDLÍ.

Vl   -   Pokračujeme v učivu o České republice –  dokončíme polohu ČR a naše sousední
           státy. Přejdeme na POVRCH ČR. Zde si budeme povídat a ukazovat si na ma -
           pách naše pohoří a vodstvo ( řeky, rybníky, jezera a přehradní nádrže).

V tomto měsíci přichází hodnocení práce žáků za 3. čtvrtletí tohoto školního roku. Pro opravdu co nejvíce objektivní hodnocení jednotlivých žáků potřebuji znát jejich skuteč- né znalosti a vědomosti. Z tohoto důvodu bude ve všech předmětech nadále průběžně probíhat hodnocení zvládnutí probraného učiva. Mnohé žáky je třeba už nyní za jejich přístup ke školním povinnostem pochválit. Mnoho žáků má ale ve zvládání učiva i předváděné v kázni určité mezery. Oceňuji pravidelné docházení vybraných žáků na doučování a velmi chválím některé další žáky, kteří přichází na hodiny doučování dobrovolně pro zlepšení svých vědomostí.

Časovky pro zapsání Vámi určených termínů pro pohory opět včas pošlu po dětech (pohovory budou 20.4.).
          
                                                                                                                třídní učitel

webdesign by Lewest.cz