Zásady zpracování osobních údajů ZŠ a MŠ

 Vážení rodiče,

na tomto místě si Vás dovolujeme informovat o tom, jak zpracováváme Vaše osobní údaje, resp. osobní údaje Vašeho dítěte, a to v souvislosti Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (Obecné nařízení o ochraně osobních údajů) často označovaném zkratkou GDPR. 

  1. Kdo spravuje Vaše osobní údaje, případně osobní údaje Vašich dětí?

Při poskytováním vzdělávání jsme správcem osobních údajů.

Můžete nás kontaktovat na:

Základní škola a Montessori mateřská škola Prachatice, Národní 1018, Prachatice, 383 01 Prachatice, IČO: 00583278

Tel.: 388 385 922, 605 921 648

E-mail: bolkova@narodka.cz

ID datové schránky: ukumrc9

  1. Kdo je naším pověřencem pro ochranu osobních údajů?

Jelikož jsme orgánem veřejné moci, musíme mít pověřence pro ochranu osobních údajů, který nám pomáhá chránit Vaše osobní údaje. Naším pověřencem pro ochranu osobních údajů je Holubová advokáti s.r.o., IČO: 24686727, se sídlem Za Poříčskou bránou 365/21, 18600 Praha 8, fyzická osoba vykonávající činnost pověřence: Mgr. Štěpán Holub, Tel.: +420 212 242 095, Email: poverenec@holubova.cz.

Pokud se domníváte, že zpracováváme osobní údaje Vašeho dítěte, resp. Vaše osobní údaje v rozporu s právními předpisy, můžete podat stížnost u našeho pověřence pro ochranu osobních údajů, případně se obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů. 

  1. Proč zpracováváme osobní údaje žáků? Jaký je právní základ jejich zpracování?

Osobní údaje žáků a jejich rodičů zpracováváme, abychom mohli řádně poskytovat vzdělání v souladu s právními předpisy, zejména v souladu se zákonem č. 561/2004 Sb., školský zákon a souvisejícími vyhláškami. Jedná se např. o údaje uvedené ve školní matrice, osobní kartě žáka a informace o průběhu vzdělávání včetně přijímání a ukončování vzdělávání. Zpracování těchto údajů vyplývá z právních předpisů a jste tedy povinni nám tyto informace poskytnout.

Dále zpracováváme osobní údaje, abychom mohli plnit smlouvy či poskytovat školské služby jako je školní stravování nebo docházka do družiny. Bez poskytnutí těchto údajů z Vaší strany nebudeme moci Vašim dětem školské a jiné služby poskytnout.

Ze školních akcí pořizujeme fotografie a informujeme o naší činnosti veřejnost na webových stránkách nebo/a sociálních sítích. K tomu však zpravidla potřebujeme Váš souhlas.

  1. Komu předáváme osobní údaje?

Osobní údaje předáváme třetím subjektům v případě, že nám to ukládá právní předpis nebo podmínky dotačního řízení (např. Krajský úřad, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy). Ostatním subjektům předáváme osobní údaje na základě uzavřených smluv v případě, že je to nutné pro splnění naší povinnosti. Jedná se například o předání informace ubytovateli na lyžařském výcviku nebo osobám, které pro nás zajišťují některé služby jako například poskytovatel úložiště dat.

Osobní údaje nepředáváme do třetích zemí, tzn. do zemí mimo Evropskou unii. 

  1. Jaká máte vůči nám práva z GDPR?

Kdykoliv od nás můžete požadovat, abychom

  • Vám umožnili přístup k Vašim osobním údajům, resp. osobním údajům Vašeho dítěte;
  • opravili Vaše osobní údaje, které nejsou přesné;
  • vymazali Vaše osobní údaje, pokud jsou splněny podmínky uvedené v článku 17 GDPR, případně omezili jejich zpracování.

Dále můžete podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů, Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, www.uoou.cz. Doporučujeme však, abyste Vaše podněty a připomínky nejprve řešili s námi a naším pověřencem pro ochranu osobních údajů na poverenec@holubova.cz.

  1. V čem právo na přístup k osobním údajům spočívá?

Můžete nás požádat, abychom Vám sdělili, zda zpracováváme Vaše osobní údaje.

Můžete nás požádat o přístup ke zpracovávaným osobním údajům a o informace o zpracování těchto údajů.

Můžete nás požádat o poskytnutí kopie zpracovávaných osobních údajů.

  1. Je prostor školy monitorován kamerovým systémem?

Ano, prostor vstupů do školy a šaten je monitorován kamerovým systémem se záznamem. Důvodem pro instalaci kamerového systému je oprávněný zájem školy na ochraně svého majetku před poškozením a krádeží, jakož i majetku studentů a zaměstnanců před poškozením a krádeží a bezpečnost a ochrana života a zdraví studentů, zaměstnanců a dalších osob, které se nacházejí v prostorách školy. Záznam z kamerového systému je uchováván po dobu 72 hodin. Proti tomuto typu zpracování můžete podat námitku podle čl. 21 GDPR.

 

webdesign by Lewest.cz