Jaro převzalo žezlo plnou parou a my jsme se společně sešli po jarních prázdninách. V pondělí jsme zašli na společný Sněm a proběhla také angličtina s Jitkou ve třídě, za běžného provozu aktivity na pomůckách, které jsou již v jarním kabátě, při svačině a při péči o třídu. V úterý jsem s dětmi pracovala na pomůckách, které se u nás objevily nově, někdo se věnoval více jazyku, jiný volil spíš matematiku, nebo smyslovou výchovu. Na zahradě jsme se s Hynečkovou maminkou pustili do opravy bylinkové spirály, ještě budeme pokračovat. Ve středu k nám po lázeňské pauze dorazila Žofinka a dále jsme se věnovali prezentacím pomůcek a práci na nich. Ve čtvrtek jsme přidali i jarní hudební okénko, učili jsme se písničku o kosovi, čápovi a drozdovi a pak i jednu jen o čápovi a čápici. Zpívali jsme, hráli na orfovy nástroje, a rytmizovali na linii. Také jsme si celý týden užívali zahradu, hledali v ní kvetoucí jarní květiny a také kosa.
Dnešní ráno jsme zahájili angličtinou se Sherri venku na zahradě, bylo to moc fajn. Pak jsme i na zahradě posvačili, děti se vyběhaly a pak už nás čekal program ,,Příběh těla aneb, co nám pohádky neřeknou“, v podání lektorky Markéty z týmu Zdravého dospívání. Markéta děti hravou formou seznámila s tématem nastavování hranic. Společně přišli na to, kdo a kdy se jich může a nemůže dotýkat, jak důležité je vědět, že děti mají právo se proti doteku ohradit a že je třeba souhlasu, pokud se my chceme dotýkat někoho jiného a že souhlas není, pokud ho někdo dá pod tlakem, nebo za odměnu. K tomuto tématu vám posílám i video, které děti shlédly. Také se děti dozvěděly o tom, že je v pořádku se svého těla dotýkat, abychom ho dobře znali. Dalším tématem byly rozdíly v tělech chlapců a dívek. Rozdíly v tom, co mají kluci a co mají holky si namalovali, na plyšových modelech do detailů prozkoumali a správně pojmenovali. Také si připomněli, jak je třeba se o svá pohlaví starat. Markéta pak pokračovala pohádkou ,,O zrození rodiny“, která popisovala vznik lásky a vztahu ženy a muže, který vyústil v těhotenství a porod nového člověka. Děti reagovaly skvěle a spontánně, jen s mírnám počátečním studem, řada z nich mnohé věděla, a jiné se zase něco nového dozvěděly. Děkujeme za vaši důvěru